Diskuze

Stále víc žen rodí doma. Lékaři je od toho odrazují

Místo narození: doma v posteli. Případně na podlaze v kuchyni či ve vaně v koupelně. Dětí, které se narodí v bytě, stále přibývá. Žádné oficiální statistiky sice neexistují, ale unie porodních asistentek odhaduje, že v domácím prostředí rodí až tři procenta českých žen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lalinka

16. 11. 2006 22:52
Od kolika???

od kolika je povolené těhotenství??

0 0
možnosti

lalinka

16. 11. 2006 22:50
lalinka

Ahojky od kolikatti je povolené mít dítě ??Prosím odepíšte někdo

0 0
možnosti

Jana

11. 7. 2006 15:38
zdravé hubnutí

Ahoj lidi, mrknete na http://www.hubnete.cz/zvesela, je to super.Šla jsem do toho a jsem nadmíru spokojená.

0 0
možnosti

Liana

7. 7. 2006 9:13
Mnoho

hloupých lidí se domnívá, že porod je nemoc, který musí končit v nemocnici. Ne. Porod je akt, který samozřejmě může může přinést problém - pak se dostaví lékař.

Socialistickým matkám: Jděte si radši lehnout do nemocnice už teď, co když vás náhle postihne infarkt, mrtvice, ledvinová kolika, žlučník, slepé střevo... Neriskujte! Ať k vám pak lékař nemá daleko!

0 0
možnosti

Irča

7. 7. 2006 12:38
Re: Mnoho

Jsem "socialistická" matka, obě moje děti se narodily v porodnici za socialismu. Přesto bych nikdy nerodila doma, právě proto, že vím, co vše se může stát a ža pak mohou rozhodovat o mém zdraví a zdraví dítěte vteřiny.

V poslední době mám naopak pocit, že těhotenství je nemoc, protože tolik těhotných, které jsou od zjištění těhotenství v pracovní neschopnosti, snad nikdy nebylo. Podotýkám, že sama jsem chodila do práce do 4 týdnů před porodem, 2 týdny před porodem jsem malovala byt. Celé těhotenství jsem chodila plavat a cvičit. Do porodnice jsem odjela tramvají a na porodní sál i z něj došla po svých. Oba mé porody byly zcela bez komplikací, fyziologické. Přesto opakuji - nikdy bych doma nerodila.

0 0
možnosti

Irča

7. 7. 2006 7:12
Porod ve třech generacích

Moje máma se narodila doma, babičku to málem stálo život. Já i moje dvě děti se narodily v porodnici, za socialismu. Zatímco moje babička vykládala o porodu jako o hororu, pro mne a moji mámu porod není nic moc - jen tak něco mezi řečí. Podotýkám, neordily jsme ani jedná žádné dvoukilové nedonošence ale nejmenší z těch 4 dětí mělo 4,05 kg a největší 4,5 kg (oba byli moji synové). Absolvovala jsem celou předporodní přípravu včetně holení a klystýru a běhom porodu i nástřih hráze. A o co jde? Hráz po pár dnech nebolí a je zhojená a oholení manžel po nánratu z porodnice jen přivítal a řekl "jen tak dál"...

Co tím chci říct: Nikdy bych doma nerodila. Dnes pracuji ve zdravotnictví jako VŠ nelékař a jsem si plně vědoma možných komplikací a to i po porodu. To co se může stát při poporodní DIC může posoudit jen lékař, nebo člověk, který o tom něco ví. A poporodní DIC může nastat i při relativně fyziologickém porodu.

0 0
možnosti

Jane

7. 7. 2006 14:18
Re: Porod ve třech generacích

Nejsou všechny zkušenosti stejné jako ty vaše. Jsou ženy, které mají i mnoho let po zfušované epiziotomii vážné problémy, třeba v sexuálním životě nebo při vyprazdňování...:-(

Pokud jde o DIC, k jejímuž rozvoji samozřejmě může dojít i při porodu, tak právě z tohoto důvodu by bylo více než dobré, kdyby žena rodící mimo ústav měla možnost mít u sebe erudovaného odborníka, který by v případě komplikací mohl adekvátně zasáhnout. Proč tuto možnost mají ženy v zahraničí a českým ženám je upírána? Ptám se v této diskusi stále dokola - proč to jinde jde a u nás ne? Proč si česká žena nemůže svobodně vybrat, kde a jak přivede na svět svoje dítě? Proč to jinde není problém a u nás ano? Proč?

0 0
možnosti

Thyronx

6. 7. 2006 21:30
Bezna zalezitost

Moje zena rodi jenom v domacim prostredi. Je to nadherne a velkolepe. U nas je to bezna zalezitost, americke zeny maji stale tu "pionyrskou" mentalitu jako nasi predci, kteri tuto nadhernou zemi osidlili.

0 0
možnosti

Jackdaw001

5. 7. 2006 22:13
Doma chce rodit jen totální nána!!!

Všechny ty kecy o přirozenosti atd. Porod je stále jedním z nejpřirozenějších způsobů, jak může mladá a zdravá ženská zemřít a to nemluvím, co všechno se může během několika vteřin přihodit dítěti...

Dneska musí být každá nána in, tak proč neriskovat doma;-O(Y)

0 0
možnosti

Ajda

5. 7. 2006 22:32
Re: Doma chce rodit jen totální nána!!!

Nekdo Te nuti rodit doma nebo co? Nejdriv si neco o porodu doma precti a pak se ohanej 'fakty' mrtvych zen ci deti.

0 0
možnosti

Martin

5. 7. 2006 14:41
Nový život a lepší zdravíčko

Pokud máte právě Vy problémy s nadváhou, poradíme v

oblasti zdravé výživy, formování postavy, hubnutí a zdravého životního stylu.

Celá ČR. Konzultace zdarma. Prosíme jen Vážné zájemce o hubnutí.

http://www.hubnete.cz/zvesela

0 0
možnosti

Jane

6. 7. 2006 15:04
Re: Nový život a lepší zdravíčko

Méně jídla, více pohybu. Kolik za takovou radu inkasujete?;-)

0 0
možnosti

neonatolog

5. 7. 2006 11:21
Rodit doma?

Poněvadž zde diskutují téměř dva nesmiřitelné tábory, asi se neshodnou. Ze své dlouholeté praxe- pracuji na JIP pro novorozence -vím, že není nic hroznějšího než donošené tzv. udušené dítě s trvalými následky. Jistě -i toto se může stát v nemocn. zařízení,ale s menší pravděpodobností. Proto milé matky ,zvažte svoje rozhodnutí, skutečně chcete toto riskovat, i když by se jednalo jen o jedno dítě? Ani ty tady citované vyspělé státy nepreferují porod doma, je to jen okrajová záležitost.. A tady citovaná honba za body- odměňování řadových lékařů v nemocnicích je na hony vzdáleno faktu, že odrodí 10 nebo 20 dětí ve službě. A proč si myslíte, že to dělají tak opěvované porodní asistentky? Z lásky k lidem( tak naivní nejsme, že?)? Souhlasím s tím, že je nutné zlepšení lidského přístupu k pacientům, ale zkuste se někdy dívat na lékaře jinak než na líného hloupého tvora, kterého jen otravujete.Pořád patříme ke špičce v Evropě v novor. úmrtnosti-proč asi?

0 0
možnosti

Ajda

5. 7. 2006 11:58
Re: Rodit doma?

Neonatolog,

ale Tvuj pristup je pochopitelny, rika se tomu 'profesionalni deformace' :o)))), tedy vidina komplikaci vsude. To donosene tzv. udusene (nebo pridusene) dite je opravdu katastrofa, jen nevim, kde beres podklady k tomu, ze je to v nemocnici mene pravdepodobne?

Osobne ziju ve VB a porod doma je tu jako jedna z moznosti, rozhodne nedochazi k zastrasovani tehotnych mrtvolami ci postizenymi detmi. Celostatne tu rodi doma cca 3% zen, ale v oblastech, kde jsou pro to vytvoreny dobre podminky je to az 20%.

CR patri (nejen) v Evrope ke statum s nejnizsi novorozeneckou umrtnosti. Ono napr. v Irsku se rodi 7x vice postizenych deti nez v CR. Ja s tou cenou, kterou je ta statistika vyplacena, moc nesouhlasim.

0 0
možnosti

balalajka01

4. 7. 2006 22:05
pro ženy domarodičky

mám jednu zásadní poznámku: klidně doma roďte, ale eventuální následky neste samy, nechtějte po mě, abych jako daňový poplatník, který nesouhlasí s hazardem, vám na řešení následků přispíval.

To jest: před porodem se zavažte, že v případě vaší smrti nebude manžel žádat po státu vdovecký důchod a děti sirotčí důchod a různé dávky, že v případě postižení dítěte následkem nedostupné péče si zaplatíte ze svého veškerou péči, invalidní vozík, auto, pobyt v ústavech, život na přístojích dopravu vrtulníkem, operace apod. Nebo se na to komerčně připojistěte.

Když tyto náklady vezmete plně na sebe, klidně si ten luxus porodu doma dopřejte.

Když toto uděláte, nemám s tím žádný problém. Tedy jeden problém mám, morální, soucit se zbytečně mrtvým nebo postiženým dítětem. Ale to je můj problém, nikoli váš, to chápu. :-(

0 0
možnosti

Ajda

4. 7. 2006 22:13
Re: pro ženy domarodičky

Bez orodovat nekam jinam, spasit opravdu domorodky nepotrebuji. A predstav si, ze moje prvni dite se narodilo v porodnici, diky porodu je postizene natolik, ze do skoly chodi s osobni asistentkou (a nastesti ziju v zemi, kde funguje integrace postizenych, v CR by byl ve specialni skole). A co, mam se jit soudit o to, ze kdybych rodila doma, nemuselo to tak dopadnout??? Ono totiz opravdu nemuselo, ale je to stejne demgogie jako ta Tvoje.

0 0
možnosti