Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cukrovka může zabít, ale lze se jí bránit

Lékaři hovoří v souvislosti s cukrovkou o epidemii. Nemocných totiž stále přibývá. Možnosti léčby ale zůstávají už dlouhé roky v zásadě stejné. Převratná terapie se snad v budoucnu objeví. Zatím si musejí pacienti pomáhat i svým životním stylem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

postavaprokazdeho_cz

škoda, že neexistuje něco jako...
...novinářká inspekce taková malá ČNI :-))))
0/0
3.2.2006 17:32

Králíček

Jde
KIdyž vezmou zdravý a nemocní (i ti cukrovkáři )klacky a půjdou rozbít palice těm blbcum z ODS aČSSD .
Stát jako takový na pojištění vybírá dost ale neexistuje poctivost?regulace lekáren Každej dobytek chce vydělávat balík ale zodpovědnost žádná.Pak by existovala solidárnost na kterou hlavně ODS a bohatí chtějí zapomenout. a léky by mohli být zdarma (kdyby se nerozkrádal stát)Zavřít takové Dyby,Dlouhé Stehlíky a mnoho jim podobných.
0/0
1.2.2006 22:23

Děsběs

Tak jsem byl dnes v lékárně pro inzulin....
A zjistil při té příležitosti, že podle nových sazebníků MZV musím doplácet za Lantus po 50,- Kč za balení! Mohl by mi tu někdo kompetentní sdělit, kolik doplácí např. kuřáci za léky na obstrukční plicní nemoc? Nebo alkoholici s cirhozou za Lipovitan a Flavobion? Proč někdo, komu propukne jeho nemoc zcela nezaviněně, je trestán vysokými platbami za lék, bez něhož za pár týdnů zemře?!?!?
0/0
1.2.2006 20:16

Jarmil

Re: Tak jsem byl dnes v lékárně pro inzulin....
Hmm, to asi nebude v jiný lékarně jiný... Tak to se možná nechám od lekářů přesvědčit ať vyzkoušim podobnej typ inzulinu, jako je Lantus, kde se prodloužený účinek dělá jinou metodou, třeba bude grátis, měl by bejt, když každý lék musí mít bezplatný ekvivalent.
0/0
2.2.2006 10:01

Jarmil

profil
Když jsme se tu sešli v tom "klubu" :), tak se chci zeptat, jestli vaši lékaři po vás taky chtějí tzv. glykemický profil, podle kterého se rozhodují co dál??? Oni si o mně myslí, že jsem spolknul všechnu moudrost, ale mně přijde absurdní tvrzení: Hmm, tady máte po jednom obědě nějak moc, tak 2 jednotky přidáme...
0/0
1.2.2006 12:44

Děsběs

Re: profil
Po mně můj diabetolog chce, abych si dělal každých 14 dní kompletní měření hladiny glykemie před každým jídlem a ve 22 hod. Dávky inzulinu se mi sice snaží upravovat, ale stejně si píchám podle svého uvážení, neboť na každé jídlo musíte mít jiné množství inzulinu...např. na knedlíky jistě více než na brambory...
0/0
1.2.2006 20:18

mara

cukrovka
 tyhle články už mě ze židle nezvednou. Proboha lidi co píšete tyhle články, uvědomte si, že cukrovkou trpí i roční děti. Vždyt´ člověk s ní bojuje, stará se a pak si přečte, že za to může špatný životní styl - podotýkám, že při záchytu byl malošek ještě kojený
ZKUSTE TUHLE NEMOC ROZLIŚOVAT je typ I. a II. a taky těhotenská třeba, ale neple´tte jablka s hruškama
0/0
31.1.2006 15:00

Mikeš

www.nadvaha.com - někdy pomůže zhubnout
Obezita je jednou z hlavních příčin vzniku cukrovky. Riziko vzniku cukrovky je u obézního člověka 53 krát vyšší, než u normálně vážícího člověka. V rozsáhlé studii provedené v zahraničí ve zkoumaném vzorku 15 milionů diabetiků u zhruba 10% z nich propukne diabetes ve velmi mladém věku, většinou před dosažením 20 let a nemá vztah k obezitě. Zbylých 90% diabetiků získá tuto nemoc ve středních letech (cca mezi 30 a 60 rokem života). Tento typ cukrovky je téměř vždy spojen s obezitou a stejně jako vysoký krevní tlak, má zjevný vztah jak k hormonálním látkám produkovaným v tukové tkáni tak ke zvýšení množství krevních lipidů (tuků), ke kterému dochází při diabetu. U většiny případů obézních lidí nemocných cukrovkou, postačuje snížení nadváhy o 10% k omezení potřeby aplikovat orálně léky nebo injekčně inzulín.
Citát z http:
0/0
31.1.2006 11:17

Mikeš

Re: www.nadvaha.com - někdy pomůže zhubnout
citát z http://www.nadvaha.com
0/0
31.1.2006 11:18

postavaprokazdeho_cz

Re: Re: www.nadvaha.com - někdy pomůže zhubnout
hmm tak ten "citát" sem už někde viděl. Mimochodem čím víc stránek podobným vaším bude, tím víc práce pak budou mít odborníci.
0/0
3.2.2006 17:30

TomášM

Změnil bych titulek
na "Cukrovka vás stejně nakonec zabije, ať se bráníte nebo ne"
0/0
30.1.2006 22:39

tojealefaktjedno

Ale co ten článek je tu nechutně dlouho,
času na odstranění urážlivého nadpisu jste mněli dost, takže budu zlý Lze se bránit cukrovce => Radka Wallerová = potrat opiči dě.ky s IQ = 0,00nic
0/0
30.1.2006 20:50

tojealefaktjedno

Sorry za urážky
,ale pokud jsou nepřijatelné v reakcích, nemněly by se vyskytovat v článcích RADKA VEN!!!
0/0
30.1.2006 20:44

tojealefaktjedno

Radko ty huso omluv se
"Ze všeho nejlepší by přitom podle něj bylo, kdyby pacient vůbec neonemocněl, což je možné - kdyby včas dodržoval pravidla životosprávy, nebyl obézní, nejedl nezdravě a dostatečně se hýbal." za tuto hloupost a když víš h...o piš jen o h....ch
0/0
30.1.2006 20:39

mira

DM 1. typ
V srpnu 2005 jsem šel na odběr krve s tím, že mi nebylo zrovna nejlíp. Naměřili mi hodnotu glykémie 28 mmol/l, takže jsem si pobyl 5 dní v IKEMu /doktorům a sestrám ještě jednou DĚKUJI/. Za měsíc jsem tam šel znovu s nadějí, že se pokusí o zlom, jestli mám ještě aspoň trochu vlastní tvorbu inzulínu, bohužel neměl. K tomu se přidal ještě vysoký tlak a 4 měsíce vedly od 5 k 0. Dnes, půl roku soustavné léčby a 4denním píchání inzulínu mám hodnoty glykemie na úrovni "zdravého" člověka, že si někdy říkám, proč tu nemoc mám. Doufám, že vědci přijdou jednoho dne s převratnou novinkou a ulehčí nám diabetikům život.   
0/0
30.1.2006 20:10

Děsběs

Re: DM 1. typ
Vítej v klubu. Taky jsem měl podobné pocity, do nemocnice jsem šel v r.2002 s ukrutnými žízněmi a glykemií 35. Nezbývá bohužel, než se s těmi injekcemi smířit, protože je člověk má na doživotí. Navíc v čím nižším věku tato nemoc propukne, tím pravděpodobněji se pacient dožije nemilých následků svého syndromu (slepota, gangréna, nefropatie...). Ale pokud budete chodit na pravidelné kontroly očního pozadí a sběr moči, jistě to doktoři podchytí včas a něco již podniknou. Hlavně pozor na to, aby jsi nedržel dietu pouze 3 dny před návštěvou diabetologa - takovéto podvádění lze snadno zjistit z rozboru tzv. glykovaného hemoglobinu... Pošlou tě do lázní...? Tam Ti ale pouze pomůžou na edukacích, jinak se tam (vy)léčí hlavně dvojkaři.
0/0
30.1.2006 20:43

mira

Re: Re: DM 1. typ
Koukám, že jsou ještě horší hodnoty než jsme měl já ze začátku.Sestřičky byly dost vedle, co to tam maj za případ. Nejlepší by bylo, kdyby žádný "klub" nemusel být. Ale co. Nedá se nic dělat.  Ze začátku jsem byl dost hodně na dně, ale rodina, kamarádi mi hodne pomohli. Už ten zivot nebude tak volnější jakej byl. Ale s tim problem nemam. Bojim se pravě těch následků co ta cukrovka způsobuje. Jak to tak vypadá, tak lázně u mě v plánu nejsou. Zeptám se doktora...
0/0
30.1.2006 22:45

Děsběs

Nejparadoxnější je, že...
...mezi tlouštíky se diabetici 1. typu prakticky nevyskytují. Téměř vždy se jedná o mladé a předtím zcela zdravé lidi. Jedinou výjimku možná tvoří skupina, které Dia 1. typu propukl po vážném úrazu. Také jsem se někde dočetl, že cukrovku může nastartovat i intoxikace z dioxinů... Jednu dobu jsem pracoval ve Spolaně, že bych si ji odnesl právě jako suvenýr odtamtud...?
0/0
30.1.2006 19:17

Demostenes

Hmm a co treba takhle....
Kuřaci si leceni zaplatili v vyssi DPH.
Tloustici zase hodne sezerou a tak odvedou statu taky spoustu $.
Ale vy... ?
TAK PLAŤTE
0/0
30.1.2006 17:23

Děsběs

Re: Hmm a co treba takhle....
Nevím, kolik Ti je, ale Tvoji hloupost omlouvá pouze nízký věk. Pokud jsi mladý, může se Ti zcela klidně stát, že se jednoho krásného rána probudíš s těžkými žízněmi, nevolností a možná upadněš do komatu... Cukrovka I. typu totiž přichází zákeřně, bez varování a v okamžiku, kdy ji čekáš ze všeho nejméně. Můžeš mi třeba oponovat, že žiješ zdravě a sportuješ, ale DIA I na všechny tyto faktory kašle! Prostě Ti Tvůj vlastní imunitní systém zničí beta buňky ve slinivce, a pak si budeš muset až do konce života píchat jako nejhorší feťák... ju? Tak se budu tešit:-)
0/0
30.1.2006 17:28

e-Lenka

Re: Re: Hmm a co treba takhle....
Diabetes 1. typu je opravdu vážná nemoc, souhlas, ale myslím že tento článek je o 2. typu (viz. metabolický syndrom). A Ta je opravdu z velké části spojena se špatným životním stylem. Znám spoustu diabetiků, kteří si namlouvají, že jim nic není, ačkoliv jim to člověk 1OOOX vysvětloval. Nejlepší jsou Ti co se pořás cpou čokoládou protože si někde přečetli že je zdravá:(.
0/0
30.1.2006 19:43

Jaguška

Re: Re: Re: Hmm a co treba takhle....
Souhlasím s tebou, jen mám pocit, že v článku nějak zapomněli výrazněji upozornit na to, že se jedná o cukrovku II. typu
0/0
30.1.2006 22:13

Venous

Re: Hmm a co treba takhle....
No ty jsi blbeček ....Až se ti jednou tvé hubené dítě probudí s diabetem 1 typu , tak si kecy o tlouštících co se přežírají budeš moct dát za rámeček.
0/0
30.1.2006 18:16

Děsběs

VÁŽENÍ VŠEMOCNÍ NOVINÁŘI
BUĎTE OD TÉ DOBROTY A ZAČNĚTE KONEČNĚ ROZLIŠOVAT MEZI DIABETIKY PRVNÍHO A DRUHÉHO TYPU. PSÁT, ŽE VŠICHNI DIABETICI SI SVOJI NEMOC ZPŮSOBILI SAMI ŠPATNOU ŽIVOTOSPRÁVOU, JE CHYBNÉ, HLOUPÉ, A IGNORANTSKÉ. ROZLIŠUJTE LASKAVĚ MEZI DIABETIKY II. TYPU A I. TYPU, NEBOŤ DRUZÍ JMENOVANÍ MAJÍ SVOJI NEMOC COBY NÁSLEDEK AUTOIMUNITNÍ REAKCE PROTI INZULINOVÝM BUŇKÁM VE SLINIVCE BŘIŠNÍ, VYVOLANÉ NAPŘ. STRESEM ČI PRODĚLANOU AKUTNÍ NEMOCÍ.
0/0
30.1.2006 16:42

Mikeš

Mnohdy pomůže zhubnout
Cukrovka - diabetes
Obezita je jednou z hlavních příčin vzniku cukrovky. Riziko vzniku cukrovky je u obézního člověka 53 krát vyšší, než u normálně vážícího člověka. V rozsáhlé studii provedené v zahraničí ve zkoumaném vzorku 15 milionů diabetiků u zhruba 10% z nich propukne diabetes ve velmi mladém věku, většinou před dosažením 20 let a nemá vztah k obezitě. Zbylých 90% diabetiků získá tuto nemoc ve středních letech (cca mezi 30 a 60 rokem života). Tento typ cukrovky je téměř vždy spojen s obezitou a stejně jako vysoký krevní tlak, má zjevný vztah jak k hormonálním látkám produkovaným v tukové tkáni tak ke zvýšení množství krevních lipidů (tuků), ke kterému dochází při diabetu. U většiny případů obézních lidí nemocných cukrovkou, postačuje snížení nadváhy o 10% k omezení potřeby aplikovat orálně léky nebo injekčně inzulín.
0/0
30.1.2006 16:39

Mikeš

Re: Mnohdy pomůže zhubnout
Více důvodů pro to, abyste o svoji tělesnou váhu pečovali s nejvyšší zodpovědností najdete na výše zmiňované stránce www.nadvaha.com.
0/0
30.1.2006 16:41

marty

diabetes melintus
no článek je opravdu napsán o cukrovkářích II. typu já se o svojí cukrovce  I. typu dozvěděl na 21 narozeniny na svatého valentýna moc hezký dárek to nebyl když vás odvezou rychlou do nemocnice na jipku neví co vám je tluče vám srdce jak o život nemůžete dýchat máte ztuhlé svali pak se probudíte druhý den na jipce řeknou vám že máte cukrovku že normální rozmezí je 3,5 až 8,5 po jídle a vy jste měl hladinu cukru 46mmol/litr moc vám do smích není 14 dní jsem ležel v nemocnici a měl sebevrežedné nyhylistické sklony , protože mi nikdo nedokázel vysvětlit čím to je že mě tato nrmoc zastihla , přitom jsem aktivně sportoval , měřím 182 a vážím 80 kilo což je normální průměr , nekouřím , alkohol piju vyjímečně , ale nakonec jsem se z blbé nálydy že nebudu moc nic jíst a život mě nebude bavit vyhrabal , s tím že mě psycholožka přesvědčila že jsou horší nemoce , a jiní jsou na tom hůř na vozíku po dopravních nebhodách bez noh nebo rukou , takže si píchám inzulin 5 denně
0/0
30.1.2006 11:10

marty

Re: diabetes melintus
a věřím že brzo bude možné místo inzulínových per používat inhalátor nebo tablety , popřípadně inzulínovou pumpu která dokáže dávkovat sama inzulin podle vzorku krve který si bude sama odebírat , popřípadně se už dnes provádí sporadicky na IKEMU  a v zahraničí hojně transplantace pankreasu s funkčími beta ostrůvky
0/0
30.1.2006 11:53

Děsběs

Re: Re: diabetes melintus
Mám stejný zážitek, před 4 lety, akorát jsem s glykemií 38 mmol/l dokázal dojít do nemocnice sám... Také netrpím nadváhou, nekouřím a piju jen na Silvestra. Teď si musím píchat denně 4 injekce, straší mě slepota, dialýza a gangréna, mám problémy sehnat práci, neboť zaměstnavatel nepřijme do práce někoho, za něhož bude muset platit prvních 14 dní nemocenské a dovede mě nakrknout, když se někde dočtu, že diabetik = tlusťoch, který si svoji nemoc 100% způsobil sám... Také mě těší, že si od loňského ledna musí platit za inzulin, ačkoliv náš stát léčí zdarma kuřáky a alkoholiky, a jedinci, kteří za svoji nemoc nijak nemohou, mají smůlu. Jediná naděje pro nás je klonování a modifikace kmenových buněk, neboť transplantací se nic neřeší - máte sice inzulinové buňky, ale musíte brát léky na snížení imunity, takže vám vyvstanou zcela nové problémy.
0/0
30.1.2006 16:27

martin

Re: Re: Re: diabetes melintus
tak to já mám korektní kolegy a šéfy , všichni to vědí a je to v pohodě  akorát když mě někdo občas vidí ják si píchám tak si řekne brr to bych nemohl ale asi je to tím že krome pobytu v nemocnici jednou za 2 roky nebývám skoro vůbec nemocný ale na druhou stranu pracuju v praze a jednou za měsíc chodím doma v rodném městě k diasbetoložce takže každý měsíc jsem jeden pátek mimo práci
0/0
31.1.2006 8:46

wlastislawa

zase dezinformace :-(
Proboha, kdy už novináři jasně napíšou, že se článek týká cukrovky II. typu. Tyhle fotky tlouštíků a plky o tom, jak si lidi za cukrovku můžou špatnou životosprávou mě jako matku dítěte, které onemocnělo diabetem I.typu vždycky vytočí. Chcete vědět o problémech malých diabetiků víc? Koukněte na www.zh.cz/diabeteshlavně doporučuju rubriku "pro přátele a příbuzné - oblíbené omyly"
Ona to není sranda vyrovnat se s nemocí, každodenně s ní bojovat tak, aby se udržela slušná kompenzace a oddálily pozdní komplikace, stojí to dost nervů a vzhledem ke stavu ve zdravotnictví i dost peněz. A když je ještě většina lidí oblblá takovýmito články a řekne vám - "Co byste chtěli mít všechno hrazené zdrav. pojišťovnou, když si za onemocnění můžete sami leností a žravostí" - tak to už vidím rudě :-(
0/0
30.1.2006 10:36

Anonymous

Re: zase dezinformace :-(
Plně s Vámi souhlasím. Jsem diabetik od 6 let, téměř 35 let. Zobrazeného tlouštíka, jako symbol diabetu považuji za úsměvné. Většinou jsou to vychrtlíci, kteří bojují o "život" každý den. Nebylo by to tak strašné, kdyby nebylo kapitalismu po ČESKU.  Místo pomoci se dočkáte spíš kudly v zádech. Jako typickou ukázku - doplatky za insulin, nedostatek proužků od pojišťovny(limit 400, potřeba tak 1200 ročně.)  a.j. Vždy se jedná o handicap, který okolí nechápe a ani chápat nechce. Především pro dítě, v tomhle světě, je to zvlášť problém.
0/0
30.1.2006 13:49

Děsběs

Re: zase dezinformace :-(
Je to hlavně o lenosti a omezenosti novinářů, kteří jsou líní najít si i ty nejzákladnější informace - v době internetu neomluvitelná neschopnost. I já si díky tomu myslel, že diabetes je nemoc výhradně starých a tlustých lidí... do té doby, než jsem se stal nedobrovolným členem klubu. Alespoň, že nám zvýšili počet inzulinových proužků ze 400 na 1000 ročně. A propos, když si musíme v lékárnách doplácet za inzulin, kolik musí doplácet alkoholici za Antabus a kuřáci za cytostatika či léky na obstrukční plicní nemoc...?
0/0
30.1.2006 16:36

tojealefaktjedno

Re: Re: zase dezinformace :-(
K tomu doplácení, holt politici a novináři jsou upečeni ze stejného (velice odporného) těsta...
0/0
30.1.2006 21:18

Mirco1

Re: Re: zase dezinformace :-(
Jo, socialistické zdravotnictví. Kvůli "sociálnímu smíru" musí být Paralen zadáčo, ale ma gamma nože se nedostává.
0/0
31.1.2006 11:32







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.