Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léky na neplodnost zdraží o tisíce

Téměř každé desáté dítě přijde v Česku na svět díky tomu, že jeho matka prošla léčbou neplodnosti nebo umělým oplodněním. Od příštího roku bude muset řada dvojic, jež se snaží o otěhotnění, platit víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jája

Nestačím se divit

Opravdu se nestačím divit, jak mohou lidé s mozkem takhle uvažovat. Po přečtení některých příspěvků  jsem došla k názoru, že to budou jedinci, kteří mají velmi závažný problém a to buď sami pociťovali , že jsou nechtěné děti nebo měli úraz a poškození je znatelné. Já sama mám tři děti a jsem tomu vděčná a těm co to nejde přirozenou cestou vůbec nezávidím, je to trápení a soužení.Ještě bych chtěla podotknout, že Ti z Vás co máte k tomuto problému negativní postoj vzkazuji, běžte se léčit a to zavčasu , ale za své peníze ne z našich daní:-P

0/0
30.9.2007 20:33

ilona

příspěve na léčení

:-/ nevím ale mám pocit že nas rodiče kteří popravdu chtějí dítě je čím dále víc a proto si myslím že by se měli politici zamyslet nad tím jak nás podpořit léky pro léčbu neplodnosti jsou tak drahé a přitom být narkoman nebo alkoholik tak máme léčení zdarma tak ať se zamyslí nad otázkou zda je to vše co pro nás mohou dělat místo státu kde se budou rodit děti je pro ně asi lepší stát plný narkomanů a alkoholiků těm naši politici léčení uhradí a to přece moc rádi.

0/0
30.9.2007 16:41

-

Re: příspěve na léčení

A ještě jsi zapomněla na změnu pohlaví, to také platí pojišťovny a ostatní, kteří by potažmo zvýšili porodnost, ti budou potrestáni za to, že chtějí děti.

Nejdřív zaplatí, že dítě vůbec chtějí, pak až ho budou mít, budou platit, když bude nemocné, pak budou platit školné, pak nebudou mít na svoje vlastní bydlení, pak se budou tyto děti starat o své rodiče atd. atd. Zamysleli se politici nad tím, že lidé už mají děti snad jen proto, že jim tak příroda velí?

0/0
30.9.2007 19:58

Děsběs

Podivným způsobem náš stát podporuje porodnost....
Uvědomte si, že většina žen dnes má určité problémy s porodností, a tak je tento způsob docela výnosným příjmem do státní pokladny, že? Proč nezdražíte např. léčbu obstrukční plicní nemoci kuřákům nebo Antabus alkoholikům, pane ministře?
0/0
8.12.2005 21:10

loginname

No a co?
Lidí je beztak víc než příliš (jak sr*ček) a když uvážíme náklady na dítě v průběhu 20-ti let, tak je i třeba 100 000,- za léčbu jako když plivneš do moře................
0/0
8.12.2005 19:19

Petra

Re: No a co?
"Milý"Joginname . Je vidět že nevíš ani, co píšeš...Pokud bys byl v obraze, tak bys věděl, že každý 4,pokus je teprve úspěšný.Já sama už byla 6x. A věř mi , že pokud by to byla otázka "pouze"100tis.,tak to snad ani neřeším. Jenže ono je to poněkud víc, víš?!?A hlavně, nemáš naprosto žádné záruky, že to výjde, takže mnohdy jsou to vyhozené peníze. Takže běž s nějakýma nákladama na jedno dítě k šípku...
0/0
9.12.2005 8:23

XXL

Re: Re: No a co?
Takovéto léčení by měl platit stát nebo pojištovna. Problémů s plodností je hodně a populace v naší zemi klesá. Tlaků je víc. Prvorodičky se často rozhodují pro první dítě v 35 letech, když už mají určitou kariéru. Pak to často nejde, nebo jsou potíže. Na antikoncepci se vynakládají z pojištění obrovské prostředky, pak chybí na skutečnou léčbu. Některým lidem nedochází, co hrozí společnosti, když nebudou děti. Nechci vůbec hájit komunismus, ale když tehdy zavedli různá zvýhodnění pro rodiny s dětmi, znatelně stoupla porodnost. Dnes jsou díky tomu tzv. silné ročníky. Jsou lidi, kteří budou mít děti, i kdyby měli jíst suchý chleba a pít vodu a bydlet 10 lidí v jedné místnosti. Ale dost lidí chce určitý minimální standard, např. co se bydlení týče atd. Matky, když se vrácí do práce je znevýhodněná, diskriminace je i v dotaznících v otázkách jako Máte přítele, plánujete dítě atd. Tyto dotazy jsou zakázané, ale dotazníky se stále používají. Kdyžtak se řekne, že odpověd je dobrovolná.
0/0
9.12.2005 9:38

XXL

Re: Re: No a co?
Společnost by si zkrátka měla mateřství vážit a společensky ho ocenit. Děti znamenají příští danové poplatníky. Statistiky, že stárneme a vyhlídky, že až bude současným třicátníkům sedmdesát, že budou staří lidé tvořit 40% populace nejsou dobré. Důchodce nebude mít kdo živit.
0/0
9.12.2005 9:42

loginname

Re: Re: Re: No a co?
Nebo taky znamenají nové kriminálníky, tuneláře, politiky, samá rakovina, leukémie a náklady na ty vaše daňové poplatníky nakonec zaplatíme my........
 
A co se týče toho zdraví, když už někdo nemůže mít děti, je to varovný signál, že něco nemusí být v budoucnu v pořádku........kvalitní DNA si člověk z prstu nevycucá.......
0/0
9.12.2005 14:27

Petra

Re: Re: Re: Re: No a co?
Tak jestli by si měl někdo vyšetřit DNA, tak jsi to ty. A víc už k tomu nemá smysl nic dodávat, jelikož s lidma, jako jsi ty, to ani nemá smysl. Jen se modli, aby tě nikdy nic podobného nepotkalo, protože jinak ti tydle věci nedojdou ani "poštou"...Řekl bys tytéž věci i své BIOLOGICKÉ dceři???Ale víš co, raděj neměj děti, protože tvoje DNA, tobude síla...
0/0
10.12.2005 7:17

Neliana

Re:

Tak to plně souhlasím,já sama se s manželem snažím o dítě 6 let.Léky jsou drahé.Stát si stěžuje že Češi vymírají,ale proč nepomůžou.Místo svých vysokých platů v politice je mají dát na to,aby člověk,který touží po dítěti je mohl mít.;-€

0/0
13.4.2007 13:23

XXL

Předtýdnem psali, jak VZP a další pojišťovny vydávají
obrovské částky na antikoncepci zdarma. Ale na léčbu neplodnosti peníze nejsou. Jde o méně lidí, než co si nechávají platit pilulky. Takže by o tolik peněz nešlo. ODS chce, aby se chodilo do penze v 70ti, když žijeme déle. Tzn. celý život makat, a pak v průměru dva roky penze. Proč. Mj. i proto, že není dost mladých. Dost debilní politika. Když si chce někdo vrznou a nemít děti, ať si dá pozor, nebo si zaplatí - za pilulky, kondom atd. Ale neplodnost je nemoc, a je zájem společnosti, aby se rodily děti. Takže tady by se platit mělo vše. I malý rozdíl může znamenat, jestli nás pomalu přibývá, nebo jestli vymíráme. Zatím platí to druhé.
0/0
8.12.2005 12:28

Luban

Muj lek na muzskou neplodnost
Mam ctyri zdrave hezke deti. Pokud se nektera z Vas, ctenarek, ocitla v situaci, kdy zvazuje jak resit pravdepodobnou ci diagnostikovanou partnerovu neplodnost, je tu vzdy jeste jedna moznost. Sveho casu to lekari nabizeli jako moznost prvni. Moudri uz vedi, ze otcem ditete je vzdy ten kdo je vychovava a miluje. Nezni to mozna prave fer, ale zivot nikdy neni fer. Znam nekolik dvojic, ktere podstoupily a zdlouhave, drahe, mnohokrat ponizujici a trapne procedury pokusu o umele oplodneni. Vetsinou neuspesne a dal zustavaji bezdetne, s pocitem zivotniho nenaplneni. Anebo ...?
0/0
7.12.2005 0:17

clovek

Re: Muj lek na muzskou neplodnost
Tak tohle opravdu muze napsat jenom clovek, ktery ma doma 4 vlastni zdrave deti. Lubane, kdyz panbuh nadeloval empatii, na tebe evidentne zapomnel.
0/0
7.12.2005 18:14

Namitkarka

At adoptujou
Nechapu, proc se lidi tak strasne snazej mit vlastni deti za kazdou cenu. Kdyby radeji misto toho adoptovali nechtene dite z detskeho domova, byli by na tom vsichni lepe...
0/0
6.12.2005 23:06

Petra

Re: At adoptujou
Nepochybuju o tom, že Tys určitě nezažil(a) kolotoč, který je spojen s adopcí. Jinak bys nepochybně věděla, že dědí v děcáku je sice hodně, ale jen málo jej jich tzv."právně volných".Ano, pouze romů. Těch je volných víc než dost. Ale ruku na srdce-šla bys do toho???? Věř mi, mám za sebou 10ti letý maratón zvaný-léčba neplodnost.Prošla a zaplatila jsem 6 pokusů,absolvovala několik operací a rovněž mám za sebou i maraton zvaný adopce.Takže vím, co říkám. Omlouvá Tě jen to, že Ty ani náznakem netušíš, co celý tento kolotoč obnáší.
0/0
7.12.2005 13:42

clovek

Re: At adoptujou
Vis proc? Protoze mit vlastniho biologickeho potomka je jedna z neprirozenejsich lidskych potreb, jako jídlo, piti, spanek atd. O pradavna si tim lidstvo podvedome resi problem vlastni smrtelnosti (jako kazdy jiny zivocich). Ovsem jak se rika, syty hladovemu neveri. Nekteri lidi proste dokazi pochopit jine az tehdy, kdyz se jich ten samy problem tyka... (a ted pochopitelne nemluvim jenom o neplodnosti). Ty mozna nemas problem s fertilitou, ale vzhledem na tve nazory by bylo lepsi, kdybys zadne dite nemel. Decko z IVF, ktreje vychovaji slusni a dobri lide bude vacsim prinosem pro spolecnost, nez spratek s tvymi nazory.
0/0
7.12.2005 18:23

clovek

Re: Re: At adoptujou
Omlouvam se - posledni veta nepatrila tobe, ale kryplovi Grobeckovi (tak mi stoupnul adrenalin, az se mi to vsechno slilo dohromady).
0/0
7.12.2005 18:26

Grobeček

Umělé oplodnění je blbost
Měli by si to platit celé, proč mám někomu platit za to, že je to krypl a rozšiřuje to dál.
0/0
6.12.2005 22:03

Petra

Re: Umělé oplodnění je blbost
Grobečku, ty chudáčku...
Asi budeš pěkný sobeček a kripleček ty, jinak ani není možné vysvětlit a odůvodnit, cos napsal...Vůbec bych se nedivila, kdybys měl dětí jako smetí.Protože v tomto ohledu mají debilové jako ty velké štěstí...Ale totéž už se nedá říct o těch dětech.Ty si bohužel svého tatínka vybrat nemohly...
Běž si to hodit.To je nejlepší, co můžeš udělat.
0/0
7.12.2005 16:59

bened

Re: Umělé oplodnění je blbost
Grobečku, asi sis nepřečetl, o čem článek byl. Umělé oplodnění, víš?
Dělá z tebe krypla třeba to, že ti zubař vytrhl zub??? Podle tvého názoru asi ano, i se takto prezentuješ.
Já musím podstoupit uměl.oplodnění jen kvůli tomu, že mi vzali jeden vaječník a omylem poškodili i druhý, který následkem toho nepracuje.¨
 
0/0
7.12.2005 22:16

SARKA

Re: Umělé oplodnění je blbost
TO JE PROJEV LIDSKE INTELIGENCE.GRATULUJI!!!!!!!!
0/0
8.12.2005 10:57

X

Já bych to nelámal přes koleno
Když to nejde, tak to nejde, příroda to asi tak zařídila schválně. Potom se rodí strašně moc různě postižených dětí s různými vadami. Chápu ty ženy, že moc chtějí mít dítě, ale prostě tohle už je velké laborování.
0/0
6.12.2005 19:38

Bernat

Tonko Mardešič
Mimochodem tento lékař je spolumajitelem jednoho z největších centrer asistované reprodukce v ČR. Kolik je roční obrat přesně nevím, ale určitě 50 mil. a víc. Takže je vám jasné jakou má motivaci. :-)
0/0
6.12.2005 19:35

brsoň

hm
Španělsko či Francie, opravdu dvě "typické" země, ze kterých se bere příklad. Jsou o 10% dražší, ale ve Francii mají možná 5 krát vyšší platy. V konečné fázi to pak možná bude vyrábět Zentiva. No tak hurá do EU, světa stejných cen, stejných platů, stejných kalhot, stejných šprcek a stejných idiotů.
0/0
6.12.2005 15:55

h@luzak

Re: hm
Možná mají (ti zaměstnaní) v průměru 5x větší platy. To ale neznamená, že by snad měli doplácet na nás. Pokud na trhu existuje konkurence, existuje jistě rozumný vztah mezi náklady na produkci-dodávku a cenou zboží. Pokud ne, je to úkol pro Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (kartelová dohoda). Pokud si myslíš, že je to to druhé (kartel) a máš k tomu důvody, podej podnět k prošetření. Já si myslím, že pokutu by měla platit spíš ta kategorizační komise..
0/0
7.12.2005 0:50

Michalll

zejména u 70ti letých matek
dvacetileté ovšem být těhotnbé nesmí, to by nenakupovaly pitomosti podle televizních reklam, ale pečovali spokojeně o potomka...to by televize i se svými politickými kašpary šla na buben...to se musí čekat s těhotenstvím do důchodu a ptom platit a platit, farmaceuti se jen třesou jak narýžují na tupcích
0/0
6.12.2005 15:13

:(

Tu pritomnym prispievatelom
 Vazeni pani mudrlanti, ktori sa tu navazate do zien, ktore si podla vas za svoju naplodnost mozu sami - vrelo odporucam navstivit najblizsieho urologa alebo androloga a nechat si urobit spermiogram. Polovici z vas ovisne nad vysledkom sanka a ocitnete sa v pre vas doteraz neznamej a neexistujucej, no stale sa rozrastajucej skupine muzov so znizenou plodnostou alebo neplodnych. Len skoda, ze neuvidime vyraz vo vasej tvari, ked vam lekar oznami: Zial, jedinym riesenim je umele oplodnenie. Zelam vela sily a vytrvalosti pri zarabani penazi, aby ste si ho mohli vobec dovolit. Ak ak bude vasa diagnoza tak vazna, ze z vas tych par spermii dokazu dostat len operacne, dufam, ze si po prebrati sa z narkozy spomeniete na tie zvasty, ktore ste tu dnes popisali. Specialny pozdrav pre pana Gynekologa s 10-rocnou praxou: Mali by ste vratit diplom, pri vasej obmedzenosti nie je mozne, aby ste boli dobry lekar 
0/0
6.12.2005 13:16

brsoň

Re: Tu pritomnym prispievatelom
ak, ak.
odpovídám národnostní menšině otázkou: pokud bude jedinou možnou léčbou některé nemoci dlouhodobý pobyt na ISS stanici, pošleme tam pacienta? A pokud se nám kvůli tomuto pacientovi "zosiere" celý systém zdravotního pojištění, stejně řekneme: ak, ak ale pomohli jsme mu, že chlapci. A poklepeme si na rameno, rukou potřeseme a půjdem domů, poněvadž další práce už nebude placená, bo peniazky došly. To jsou stupidní argumenty stupidního člověka, který nebere v úvahu základní princip všeho, dovolit si můžeme jen to, na co máme. A i v této branži musíme myslet nejen srdcem, ale také rozumem a peněženkou.
0/0
6.12.2005 16:03

no jo

Re: Re: Tu pritomnym prispievatelom
brsoni, penizky by byli - velkoryse se pumpujou do nezamestnanych fetaku a alkoholiku. Brsoni, mas dojem, ze tohle je efektivnejsi vyuziti penez??? Pokud ano, tak je mi te uprimne lito (vypada to tak, ze mezi ne patris).
0/0
7.12.2005 18:10

já jeden lék mám přímo u sebe
a dnes bude asi zahálet .....    
0/0
6.12.2005 11:15

Buran

No a co
Máte u moci socany, kteří pdporují rodinu tak se snažte. Ale za svoje
0/0
6.12.2005 11:09

josraf

Uvaha
Mozna by stalo za uvahu podivat se na toto tema i z jineho uhlu a zamyslet se nad tim,proc v nasem modernim svete dochazi v narustajici mire k problemum s pocetim,a to jak z muzske tak zenske strany.Kdyz pominu genetickou zatez prevzatou predchozimi pokolenimy a ruzne velmi negativni vlivy ze strany znecisteneho zivotniho prostredi (DDT,ftalaty,tezke kovy atd.atd.),tak ztezejni vliv na zdravi lidskeho jedince by mela mit zivotosprava a zivotni styl jako takovy.Nechci se nikoho dotknout,ale ruku na srdce.Kolik lidi at uz se zdravotnimi problemy (ty s pocetim nevyjimaje) nebo jeste bez nich dodrzuje dlouhodobe elementarni zasady vedouci ke zdravemu telu a duchu?Jaka je realita?Prumerny (vetsinou mlady) clovek v honbe za stale vetsimy drazdidly,dokud nenarazi na sve zdrav.limity,od svych skodlivych navyku moderni doby ustupuje velice nerad.Koureni,alkohol,ponocovani,chemicke leky takrka na vsechno,nezdrave a mrtve prumyslove a reklamou propagovane potraviny a napoje,premira rafinovaneho c
0/0
6.12.2005 10:33

josraf

Re: Uvaha
POKRACOVANI: premira rafinovaneho cukru,bile mouky,masa,mleka,koreni a dalsich pochutin + berlicky ve forme prumyslovych potravinovych doplnku a vitaminu.To vse oslabuje telo a jeho schopnost regenerace.Pak nastupuje udiv "jak to?" a pokyn alopatickym lekarum "dejte me do poradku".Kruh se uzavira.Nastupuje "moderni" medicina a farmaceuticke koncerny,ktere maji za drahe penize ze zdrav.pojisteni nebo vlastni pomoci.Nekde je chyba ve state Danskem.
0/0
6.12.2005 10:34

Thon Taddeo

Re: Re: Uvaha
Správně.
0/0
6.12.2005 10:37

good_luck!

Re: Re: Uvaha
souhlas
0/0
6.12.2005 12:12

Vera

Re: Re: Uvaha
Jses VU L!!!
0/0
7.12.2005 23:21

ema

Re: Uvaha
takže chceš říct, že třeba před 100 lety neměli lidi problémy s neplodností?
0/0
6.12.2005 10:42

josraf

Re: Re: Uvaha
Nejsem to ja,kdo tvrdi,ze tento reprodukcni problem lidske civilizace narusta do fazne formy v poslednich desetiletich.Je to medialne znama informace,ktera vzesla od odborniku a ne obcana prispivajiciho do diskuze.Zrejme je vyskyt tohoto i jinych zdravotnich problemu spojen s blahobytem euroatlanticke civilizace a nezdravym zivotnim stylem.Proc v chudych zemich (Afrika,Asie apod.) s populaci problem nemaji,spise naopak?Moderni mediciny se jim nedostava (nemaji penize) a deti naopak jako smeti.
0/0
6.12.2005 10:51

ema

Re: Re: Re: Uvaha
no troufla bych si říct, že v Africe nemají problém s populací proto, že je nikdo neučí nic o ochraně, anitkoncepci . Pochybuju, že nějaká afričanka, která má už 4 děti a nemá je čím živit si dobrovolně udělá ještě další 3 děti. Prostě šu****ání je zábava chudých - jak se říká  
Když porovnáš, kolik chudých rodin má dětí a , "bohatších" rodin (v Africe) tak tu opět budou rozdíly jako u nás. Norm. pracující člověk bude přemýšlet, kolik dětí si může dovolit ale cikánům je to jedno a harantů mají že to nemůžou ani spočítat
0/0
6.12.2005 10:58

josraf

Re: Re: Re: Re: Uvaha
To je odbihani od podstaty. Bavime se o tom,kde maji a kde nemaji problemy s pocetim a jaky na to muze mit vliv nezdravy zivotni styl a pochybna zivotosprava.Na fakt,ze narusta muzska a zenska neplodnost asi kurzy o ochrane pred pocetim,antikoncepci a pouzivani kondomu mit vliv nebudou.Precti si me radky jeste jednou,zamysli se a pak pokracuj.I vzhledem k tvemu sklonu k vulgarizmum,bude ale asi malo pravdepodobne,ze pujde o dialog konstruktivni.
0/0
6.12.2005 11:12

ema

Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
neodbíhám od podstaty. Jde o to, že v Africe žije spousta lidí, kteří maji velký počet dětí a rozhodně tam nefunguje celoplošně zdravotnictví jako u nás, tudíž těžko můžeme říct (dle tabulek a výzkumů), že v Africe je nějaká neplodnost. To samý může platit o Číně, ale neplodné páry přebijou ty páry, které mají x dětí a proto to vypadá, že oni problémy s nepldoností nemají. Jak můžou zjisit v Afrcie statisktiku neplodnosti když tam nemají pořádně ani zdr. střediska, natož nějaký kliniky a centra???
Pokud jsem se tě dotkla jediným vulgráním, vyhvězdičkovaným slovem, tak se ti tedy omlouvám, zřejmě jsi jediný člověk na této plantě, který neřekl nikdy sprosté slovo a tudíž máš právo moralizovat
0/0
6.12.2005 11:21

josraf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
Asi spolu tezko pojedeme do Afriky nebo Ciny,abychom na miste proverili jak na tom jsou statisticky s neplodnosti.Mozna bude moudrejsi vnimat co zverejnuji odbornici a divat se kolem sebe.Ano,muzeme donekonecna argumentovat,ale tezko zpochybnime fakt,ze zivotni styl a zivotosprava primerneho "moderniho" cloveka je sebedestruktivni a ze z dlouhodobeho hlediska na sebe nabaluje vazne problemy.Nebyt alopaticke mediciny,ktera za cenu obrovskych a narustajicich vydaju udrzuje statistiku delky prumerneho lidsk.zivota jakz takz v plusu,by nas moderni civilizacni choroby uz statisticky zdolaly.Cas ztraveny po nemocnicich,vysetrenich a operacich a z toho plynouci bolest a nadmerny stress asi taky stoji za uvahu.Pokud mame tak skvelou zdravotni peci,proc nejsme jako civilizace zdravejsi?
0/0
6.12.2005 11:37

Anuta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
V Cíne teda rozhodne x detí zádný pár nemá. Tam je limit 1 díte na pár. V nekterých venkovských oblastech mají povoleno dve. TAkze Cína a Afrika co se týce porodnosti nejdou srovnávat.
0/0
6.12.2005 12:46

josraf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
Mate pravdu,media to o Cine tvrdi,i kdyz tato poznamka vzhledem k podstate diskutovaneho problemu opet odvadi pozornost k nepodstatnym vecem.Je jedno kolik maji v Cine povoleno mit deti a kolik jich realne maji.Bavime se o tom,jaky muze mit vliv na problemy s pocetim nezdravy zivotni styl a pochybna zivotosprava a ze moderni medicina nemusi mit v urcitych ohledech pro sve "zakazniky" reseni na narustajici zdravotni problemy.Jsme bohata a obtloustla civilizace (oproti tretimu svetu mame vynikajici zdravotni peci),ale sami proto,abychom se udrzeli v poradku,delame minimum.Kourime,velka skupina z nas bere navykove latky,cpeme do sebe takrka vse co nam nabidne skrze reklamu vyrobce,aby vydelal a nevidime,ze je mu jedno jake to ma dopady na nas zdravotni stav.Penize prece nesmrdi,ze ano.
0/0
6.12.2005 13:16

Carline

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
Ehm, to si asi pamatuješ ještě ze základky, viď? A chodil jsi tam už hoooodně dávno.  Politika jednoho dítěte tam skončila už docela dávno a ani v době nejpřísnějších restrikcí tam nebyl "limit" jedno dítě. Jen jedináčkové měli zdarma školu, zdravotnické služby, příspěvky na oblečení,.... Jakmile měla rodina dětí více, platila všem dětem všechno sama, ale nikdo jim ty děti nezakazoval!!!
0/0
6.12.2005 13:35

Davidl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvaha
Ale zakazoval a zakazuje stale. Pokud mate druhe dite musite mit penize na uplatky, jinak je z nej ne-obcan bez rodneho cisla a bez moznosti byt legalne zamestnany. Co si kdo pamatuje ze skoly je jedna vec, ale zeptejte se cinanu jako ja.
0/0
6.12.2005 13:46

Buran

Re: Uvaha
Taky nezapomeň, že dneska je to samej buzeratn a lezba. A všichni se tváříme, jak mají mít stejná práva a podobné kidy.
0/0
6.12.2005 11:11

romca74

socialni politika2
kdybych mel spolehat pouze na procedury hrazene pojistovnou, tak by se mi asi pred tydnem nenarodilo zdrave miminko. zaplatili jsme si vsechny mozne nadstandarty a i s cestama na kliniku (kde byly moc hodni a profesionalni) kolem 30000,- do toho nepocitam platby a doplatky za leky, ktere manzelka musela polykat (radove tisice). kdyby nas financne nepodporovala cela rodina, tak fakt nevim.
0/0
6.12.2005 10:23

Majka

Re: socialni politika2
Moc gratuluju a souhlasím - je to finančně náročné. A co psychika? Na to se už nikdo neptá... jen ať lidi platí, když něco chtějí.
0/0
6.12.2005 11:10







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.