Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potíže se zrakem? Řešením je laser

Nesnázím s brýlemi může navždy odzvonit. Řešení nabízejí nejen kontaktní čočky, s nimiž leckdy bývají starosti a ne každý je dobře snáší, ale také laserová operace oka. Zákrok, který navzdory rozšířenému přesvědčení není dostupný jen hrstce boháčů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vejka2

Lasik

Minulý týden jsem byla na Lasiku ve Zlíně, vůbec to nebolelo, akorát trochu nepříjemný pocit, po zákroku to asi hodinu řezalo, ale pak už v poho. Na pravé už vidím ostře, na levé ještě trochu mázle, takdoufám, že se to spraví.

0/0
19.4.2008 20:34

Pete

Re: Lasik

Ja mám úplně stejný problém-byl jsem po týdnu ve Zlíně na kontrole a na pravé vidím skvělě-mám 0 ,ale na levé vidím docela rozmázle.Naměřili mi cylindrických 0,5.Modlím se ,aby se to spravilo.Kolik naměřili tobě?Myslím,že týden je ještě krátká doba po operaci-snad se to spraví.Co si myslíš?

0/0
28.4.2008 9:10

petra

epi lasik za dva dny

Ahoj, v utery 29 jdu na epilasik do Stresovic. Mam strach, asi nejvic z te cocky co nasazuji. Neboli, kdyz ji pak sundavaji, nebo tak neco? A ty tri dny jste lidi preckali jak? Spankem,....? Diky moc za odpoved:)

0/0
26.5.2007 19:43

janina

laserova operace oci

Velice Vas zdravim a chci vas poprosit o vysvetleni,zda jde ,operovat laserem spojena dioptricka vada na dalku i na blizko a obe oci a vady vse najednou. Mám multifukal bryle a je mi 52 let.Je to asi vetchozrakost.Probiha operace tak ,ze jedno oko se udela dobre na blizko a druhe dobre na dalku? A clovek pak nepotrebuje vubec bryle?V mozku nastane nejaky klam? Nedovedu si to predstavit. Prosim jak to je.Dekuji za odpoved.

 

0/0
12.5.2007 19:37

Kristýna

Re: laserova operace oci

Dobrý den,

já vím o tom, že jsou teď operace, při které vám dají do oka čočku, se kterou vidíte na dálku i na blízkou. Tuším, že jedno oko stojí 20000kč,ale je možné je to víc. Pak už můžete brýle pověsit na hřebíček. Ale s tou cenou si nejsem jistá, je to poměrně drahé, ale sama mám operaci epi-LASIK a myslím, že se to vyplatí.

Kristýna

0/0
6.6.2007 12:10

kristýna

GEMINI

Ahojda, tak už mám po operaci očí!!! Zvolila jsem ČB a prim. Michala Třísku. Je to vynikající lékař, profesionální a symatický.doktor. Provádí se tam metoda epi-lasik, která je šetrnější k očím a výsledeky bývají lepší než u LASIKu. Doporučuji a nebojte se:-)

0/0
13.3.2007 14:09

Basalka

Re: GEMINI

jak dlouho po operaci jsi měla potíže s viděním - než se ustálilo? a byla operace bolestivá?

0/0
21.4.2007 13:11

Kristýna

Re: Re: GEMINI

Ahojda,

problémy s viděním jsem měla tak 2-3 dny. Byla jsem hodně světloplachá. Na TV a PC jsem se absolutně nemohla dívat. Ale ani ne po týdnu už jsem zase seděla u počítače a pracovala. Operace jako taková bolestivá není VŮBEC. Máš rozkapané oči, takže nic necítíš.Je pravda, že epi-LASIK je bolestivější na uzdravovaní, protože moje kamarádka byla na LASIKU u prim. Stodůlky a divila se, jakože mě to bolelo (je to bolest jako když máš šampon v očích - takže spíš štípá), jí to nebolelo vůbec. Je to ale fakt "brnkačka" ty dva dny utečou jako voda (hodně jsem spala).Už teď mohu konstatovat, že vidím líp než s čočkama a to ještě vidění nejspíš není ještě ani 100%. Hodně jsem se operace bála. Bylo to naprosto zbytečné.

A opravdu tedy doporučuji GEMINI. Troufám si o nich říct, že jsou the best;-D

Ahoj Kristýna

0/0
25.4.2007 15:10

ren.15

Refrakcni centrum Praha - mily, osobni a profesionalni pristup

Rozhodovala jsem se mezi Lexum a Refrakcnim centrem Praha. Lexum jsem odmitla hned po prvnim telefonatu, kdy me odradila neprijemna pani na recepci.Proto jsem se rozhodla pro Refrakcni centrum.Je to 2 dny, co jsem absolvovala laserovou operaci Lasik v refrakcnim centru Praha.A mohu to vsem vrele doporucit. delali mi obe oci najednou, mela jsem 1,5 DP a na jednom oku lehky astigmatismus.Vada byla ustalena jiz 4 roky.Samotny zakrok byl trochu neprijemny, noc potom o neco horsi, v ocich to rezalo a hodne jsem slzela.Ale rano jsem vstala a videla jako ostriz :-), nemohla jsem tomu uverit a stale se kocham z okoli kolem me. Dokonce jsem cetla i ten nejspodnejsi radek pri kontrole a pan primar Novak mi rekl, ze u me dosahli velice krasneho vysledku. Jsem nadsena a vsem doporucuji i z pekneho a osobniho pristupu na klinice ! odpovědět

0/0
15.2.2007 17:19

Martina

GEMINI

Take jsem se rozhodla pro GEMINI a to jejich pobocku v Praze. Trosku me zarazila dlouha cekaci doba. Obj. jsem se v pulce prosince a na operaci jdu 27.1. asi je to tim ze operace provadi primo prim. Stodulka. Doufam, ze to bude stat za to a nenastane to pred cim me varovala ma ocni lekarka a to ze budu "pro zmenu" nosit driv bryle na blizko.

0/0
15.1.2007 8:50

Lenka

krátkozraké oči

VV Lenka

0/0
26.11.2006 15:10

Lenka

laserové oční operace

Je zajímavé číst názory operovanýc i neoperovaných krátkozraků.Analýzou nejenom na tomto portále jsem dospěla ve svých 27 letech a minus 5 dioptriích na obě oči, že skutečně nejlépe vychází GEMINI Zlín. Tam totiž maj to nejlepší vybavení, schopný tým operatérů a hlavně výsledky. Neváhám ani chvíli a jdou do jejich firmy na operaci v lednu 2007.Protože jsem z Jč. kraje, volím jejich pobočku v Č.Budějovicích, kde dělají novou metodu epi-LASIK, která má podle informací z jejich webuwww.goc.czlepší konečné výsledky, než u LASIKU.A navíc pan primář Tříska je dle informací mých známých velice slušný a erudovaný člověk. Čekací doba na zákrok je jeden týden, vyšeření trvá i s pohovorem 1 hodinu a 15 minut.Těším se. Ahoj.

0/0
26.11.2006 15:07

Kristýna

Re: laserové oční operace

Ahoj Leni,

prosím tě, taky mě čeká oprace krátkozrakosti u MUDr. Třísky v ČB. Pořád váhám, zda nepočkat a nejít přímo k Prim. MUDr. Stodůlkovi, myslíš, že je MUDr. Tříska opravdu spolehlivý? Říkám si Gemini jako Gemini,ale oči jsou oči, takže hodně vážím, kam tedy jít. Děkuji za odpověď.

Kristýna

0/0
9.2.2007 20:11

Petra

oční centrum

Pokud můžu poradit všichni co přemýšlíte o tom, že podstoupíte tuto operaci tak neváhejte a navštivte oční centrum Geminy ve Zlíně. Jsou tam Ti nejlepší specialisté!

Já jsem navštívila tohle oční centrum v srpnu letošního roku a s výsledkem jsem velice spokojena a nejen s výsledkem,ale hlavně s přístupem celého personálu.Všichni se ke mě chovali velice pěkně , na každý dotaz mi odpověděli a vysvětlili vše čemu jsem nerozuměla.

Je to skvělé ráno se probudit a vidět!!!! Už si nedokážu představit život s kontaktními čočkami a brýlemi!!!

0/0
26.10.2006 13:13

kanikulla

Nevím co dál

Taky něčím přispěji do diskuse. Já jsem byla na operaci v r. 1995 a 96. Měla jsem 8 a 9 dioptr. plus 1 astigm. Neviděla jsem total nic. V Lexumu mě odoperovali tak, že jsem měla 0 0. Teď po x letech vidím blbě. Asi se to vrací. Levé oko tak 2 a pravé tak 4. Čočky nosit nemůžu, jelikož mám nepravidelně seřízlou rohovku, takže by čočka nepřilnula. I když s čočkama jsem si před operací oči pěkně dok... Takže nevím co dál, nevím, jestli se dá PRK opakovat. Lasik jo, ale PRK nevim. Nevíte to někdo? 

0/0
26.8.2006 17:16

Lucie

Lexum

Takže závěr zní. Lexum je tak trochu "na běžícím páse". Pokud člověk se rozhodne pro operaci, měl by vědět o metodách, v čem je rozdíl....atd. Přijde mi to i divný se rozhodnout na takový to zákrok, jít už na vyšetření nic nevědět a čekat že vám tam vše vysvětlí.Pokud člověk neví nic, bude mu samozdřejmě připadat že s ním jednají jako s kusem hadru. Oni s tím počítají, že člověk který se rozhodne pro něco tak zásadního, tak se nejdříve bude chtít o něco dozvědět, a pak teprve jde na vyšetření a zákrok. Já jsem maximálně spokojená. I proto, že jak sem měla vše nastudováno, měla jsem pocit, že rozumim všemu co semnou dělali a proč ne na úrovni rozhovoru malého dítěte. Navíc lépe na mě působí klinika, kde se dveře netrhnou, než klinika, kde kde vas prijmou s otevrenou naruci, a maji na vas cas se 3 hodiny vybavovat.

0/0
27.7.2006 12:25

shit

trapná zkušenost

Byl jsem v klinice VIDIMED České Budějovice. K vstupní prohlídce: prohlídka jako u očního (zadarmo), trvala ani ne půl hodiny. Zjistili mi kolik mám přesně dioptrií a astigmatismus, pak jsem se moh ptát. Mají nejnovější laser, operaci PRK už nedělají, nejčastěji provádějí EPI-Lasik, při kterém se epitel (povrch oka) "shrne" a po laserové úpravě oka se zase vrátí, pak se tam dá čočka, která drží epitel dokud zase nesroste, ta se za několik dní při kontrole sundá. Za měsíc jsem šel na operaci, ale když mě kapali ty umrtvovací kapky do očí tak mě to pálilo jako kráva a doktor když mě viděl, řek že to dělat nebude, po operaci se musí kapat do očí asi tejden, každý 2 hodiny. I já jsem si uvědomil, že na to nemám a tak jsem bez operace.

0/0
22.7.2006 20:29

Lucka

prosba o radu

Zdravim, mam na Vás jednu prosbu..uvažuji o laserove operaci očí, jsem z Brna, tak se rozhodnu nejspíš pro Bohunice..můzete mi prosim poradit na co si dát pozor, čeho se vyvrovat a podobně? nosim čočky,ale moc mi nesedí a na operaci jsem si už našetřila...předem díky moc za radu:-)

0/0
20.7.2006 7:14

Renda

Re: prosba o radu

Ahoj Lucko, pokud byste netrvala na Brně, mohla bych Vám vážně doporučit kliniku Oční centrum Praha. Mají tam ten úplně nejnovější laserový přístroj, to zajišťuje vysokou přesnost zákroku. A mají velmi dobrý přístup k pacientovi. Koukněte se na www.ocp.cz dozvíte se tam dost informací o operacích a nebo si tam zavolejte, co Vás zajímá. Držím palce :-)

0/0
21.7.2006 11:29

majky 365

zevel

chtel bych se podelit o svou skušenost na poliklinice vinični v brně-kde jsem podstopil předoperacni vyšetřeni-hnus,neprofesionalita silne nedoporučuji.už při vstupu do budovy jsem měl silne znepokujicí pocit a potom me dorazilo vybavení ordinace av posledni řade přistup doktora ktery me vysetřoval,arogantní kreten-no prostě nemel jsem slov,navic mi zdelil ze me operovat nebude ze to nejde,nini mam oci v poradku diky centru ve vojenske nemocnici v brně. 

0/0
18.4.2006 9:16

zlatoluna

obcas mozna ne...
Taky pridavam vlastni zkusenost. Mam za sebou jednu a pul operce oka. Jednu v Praze na soukrome klinice zminene nize a pulku tusim u fakultni nemocnice. Na soukrome klinice to probehlo v pohode, akorat se mi do dvou let vratily 2 dioptrie a 180 astigmatismus (pooperacne to bylo 0 a 90), takze bez cocek a bez bryli porad byt nemuzu. Ve fakultni nemocnici jsem je varovala, ze nemam rada, kdyz mi nekdo saha do oka, ale oni to jenom odmavli a pokusili se na me operovat bez znehybneni (???). Prekvapive se nepovedlo, penize mi vratili a ja jsem se rozhodla, ze za ty nervy mi to nestoji a ze teda budu zit s cockama. Mimochodem, mezi Lasikem a PRK je rozdil velky. Lasik je novejsi, dokonalejsi a na oko setrnejsi nez PRK.
0/0
16.6.2005 13:46

jahodove_ticho

Už několik let
se rozhoduju k této operaci (na obou očích 5 dioptrii). Dříve byla pro mě limitem cena a dnes už jen strach. Sice tu převažují kladné názory, a já doufám, že bych nespadnul do nějakého promile nepovedených zákroků. Spíš jako někdo má problémy u zubaře, já je mám u optika. Nesnesu aby mi někdo šahal do oka a když mi dávali jen 3 kapky čehosi, tak mi držely dvě sestry, můj otec a ještě to trvalo půl hodiny, než sem donutil oko nechat dostatečně otevřené pod kapající lahvičkou... zkrátka myslim, že na to nemám. A můj nejhorší sen, že musim nosit čočky,, to je propocené pyžamo :(
0/0
15.6.2005 15:44

m6a6r6a

Re: Už několik let
Ja dostal pred zakrokem nakej prasek(myslim ze na uklidneni),a pak ti oko znehybni hodne kapkama a gelama,prelepi oko abys nemrkal. Ja si do oka taky nenecham sahnout (necukam se,ale mrknu),cocky mi doktorka poprve nasazovala ctvrt hodiny... Cocky sem pak nosil 5 let,na laser sem sel protoze se mi z toho delaly zanety. Zakrok sem snesl v pohode,ale esli ti vadi aj kapani do oka,tak by ses musel prekonat :) Kazdopadne to za to stoji. Jo po operaci kapes do oci minimalne mesic
0/0
15.6.2005 15:58

lenka25

Re: Už několik let
Na operaci jsem byla před 2 lety v Českých Budějovicích (VIDIMED), mela jsem 3 dioptrie, na levé oko jsem šla ve čtvrtek ve 13, OP (excimerovým laserem) trvala max. 10 minut, pak jsem jela domu, oko slzelo, dostala jsem prášky na spaní, druhý den kontrola, kapičky a v sobotu jsem videla jak rys.Druhé oko za týden, akorát operace byla ráno a to bylo těžší vydržet. Po 3 letech zrak dobrý, i když ne tak výborný, u očního pořád bez problémů.OP nebolela, teda mě ne.
0/0
16.6.2005 11:22

compak

Re: Re: Už několik let

Když píšeš že ráno ot bylo těžší vydržet tak napiš jaky to vůbec bylo, co všechno si musela podstoupit?

0/0
18.6.2006 16:13

jahodove_ticho

Re: Už několik let
Diky za nazory. Ale i tak slova kapani, znehybneni oka na me pusobi negativne. Por nekoho legrace, pro me vsak hrozna predstava. ..ale zase (ne)sportovani s brylemi a vecna starost o nahradni bryle mi uz pekne stve...
0/0
17.6.2005 14:27

Carlo111

taky dobry web
a diksuse o ocnich operacich na http://www.okoun.cz/boards/laserove_ocni_operace
0/0
15.6.2005 12:45

pokuston82

Lexum
Ad vstupni vysetreni: byl jsem na nem asi v pet odpoledne a rozhodne se ke me nikdo nechoval jako ke kusu hadru, skocilo asi az v pulsedme. Metodu zakroku si tezko clovek muze zvolit - jeslti to bude lasek, lasik nebo prk urci lekar na zaklade vysetreni, dulezita je predevsim tlouska rohovky a slzivost oka(slzy jsou nejucinejsi lecba,lepsi lek zatim neni). V mem pripade byla rohovka tlusta asi 460 mikronu a dobrou slzivost takze mi byl doporucen postup prk. Na lasik jsem mel prilis tenkou rohovku. Neni pravda ze prk se muze vykonat pouze na jednom oku a pak az za cas na druhem, ja jsem podstoupil op. obou oci zaroven. Nyni mam 3/4 roku po zakroku a pres pocatecni 3 denni bolestive obdobi (neni ale tak hrozne jak tu nekdo pise, kdyz si oci nemnete a snazite se je mit stale zavrene) je to dneska uplne super, na obou ocich mam 0.000 dioptrie a fakt si nestezuju. pristup personalu je stale na vynikajici urovni a vzdy se k nim tesim.A pro neverici Tomase-nejsem Lexum placeny.
0/0
15.6.2005 12:16

Tix

Re: Lexum
dovolim si s vami nesouhlasit - v mem pripade "kus hadru" je slabe slovo - mel jsem pocit, ze v lexumu vyslovene obtezuji a typ operace - jestli PRK nebo LASIK jsem si rozhodoval sam - lekarka mi vicemene nic nevysvetlila a rekla,ze podle vysetreni je to jedno, at si vyberu... :-O Opravdu zajimavy pristup... :-/
0/0
15.6.2005 14:02

pokuston82

Re: Re: Lexum
No asi se neshodneme, co se tyce vysvetlovani v tomto pripade by asi iniciativata mela vyjit predevsim od lekare, i kdyz na druhou stranu v papirech k reverzu je hodne podrobne popsano co se s vama bude provadet. Ale ja uz tam sel vice mene s jasnou predstavou o zakroku, vyhledavanim informaci jsem stravil cely mesic(a rozhodovanim jestli do toho pujdu skoro rok), vcetne navstevy u sveho ocniho lekare doc. Korynty ktery mi prave Lexum doporucil. Tak jste asi mel vazne smulu na "blbej den". Co se tyce vyberu nakonec je to vzdycky na vas(pokud tedy nejste vylozene nevhodny subjekt pro jednu nebo druhou verzi op. nebo se vubec na op. nehodite) co si vyberete, a je vcelku opravdu jedno kterou, to mela pravdu. A vy jste spis mel vyhodu nez nevyhodu, ja se musel rozhodnout bud PRK nebo nic.
0/0
15.6.2005 15:03

swoopy

Re: Re: Re: Lexum
asi to bude clovek od cloveka, ale ja mohu prispet srovnanim. Absolvoval jsem vysetreni jak v Lexumu, tak v Refrakcnim Centru v Olivove ulici, kde jsem take potom podstoupil operaci. Mel jsem 7 a 8 dioptrii !! V Lexumu mi taky prislo, ze je pani doktorce zhola jedno, co si vyberu a pusobila na mne hodne laickym dojmem. Zato na refrakcni centrum nedam dopustit. Od zacatku az do konce, ba az doted (rok po operaci) jsem neuveritelne spokojen. Pan doktor XY, ktery mne vysetroval, se mnou stravil asi 3hodiny, kdy mi vse dukladne vysvetlil a dospeli jsme na zaver k reseni. Co se tyce operace, tak tu provadel pan primar a ten clovek ma zlate ruce. Pred operaci jsem byl srozumnen se zbytkovou vadou kolem 1,5dioptrie a vysledek? Druhy den po operaci na kontrole byl sam pan doktor v soku, jak nadherne to dopadlo. Na jednom oku pul dioptrie a na druhem jsem byl dokonce v plusu ctvrt!! Momentalne to mam asi nula na jednom a pul na druhem. Behem nasledujicich 3mesicu se mi zrak mohl jeste zhorso
0/0
15.6.2005 16:22

swoopy

Re: Re: Re: Re: Lexum
vat, ale nedoslo k tomu. Kdyz srovnam slepotu s 8dioptriiemi a momentalni stav .. mam uplne jinej zivot
0/0
15.6.2005 16:23

Lucie

Lexum

Já prodělala vyšetření v Lexumu. Když jsem si vybírala kliniku kam půjdu, četla jsem různé diskuze, ptala jsem se lidi..atd. Jeden názor na Lexum byl o nadšení z přístupu, spokojeni se zákrokem, druhý, jediný, a to zde, že se k člověku chovají jako kus hadru. Setkala jsem se s tím, že člověk byl spokojený, ale jede to tam jalk na běžícím páse. Souhlasím, že mi to také připadalo tak trochu na běžícím páse, moc se s váma nevybavují, ale vše co jsem chtěla vědět mi bylo vysvětleno. Z druhé strany, tedy jsem četla o velké spokojenosti spojenou s tím, že ten člověk tam šel s tím, že měl už zjištěno dávno co ho čeká a jak metody fungují.Nepotřepoval nic vysvětlovat. Já sem na tom byla stejně. Ještě před rokem sem pomalu nevěděla co je rohovka. Než jsem se rozhodla, proštudovala jsem vše, co by se mohlo operace týkat. Vyšetření probíhalo tak, že mě nic nemuseli vysvětlovat.Jen mi doktorka vybrala metodu, řekla proč, zodpověděla dotazy, který jsem měla připravený...atd.

0/0
27.7.2006 12:25

Mak1

Pokrok
Líbí se mi, jak jde ta technika dopředu - já byl v Lexumu v roce 2000 ( 5 dioptrií ) a stáhli mi to na 0. Trochu to bolelo, ale za 2 dny v pohodě. A jsem s tím moc spokojený.
0/0
15.6.2005 12:09

wydra

Jetště další postřehy
Zajímava diskuze je třeba i tady http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=15&r=1118828973&potec=352351
0/0
15.6.2005 11:51

leonab

LASIK
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit reakci níže, že metoda lasik je naprosto bezbolestná a navíc mi ve Zlíně zoperovali obě oči najednou. Měla jsem na obou očích přes 7 dioptrií, na každém oku jiný cylindr /v důsledku astigmatismu/ a teď vidím bez brýlí v pohodě. Sice tupozrakost jednoho oka odstranit nešla, ale i tak - po 20 letech otravování se s brýlemi se cítím daleko líp. Doporučuji!
0/0
15.6.2005 10:20

Jacque

Laser
Byl jsem na operaci oka (4,5DP) před 10-ti lety ve Zlíně.Personál v pohodě. Ad ambulantní zákrok: první tři dny po zákroku to bylo děsivé, ani silné prášky nedokázaly příliš utlumit bolest hlavy a oka, pro mne štěstí že mám ve Zlíně příbuzné, jinak nevím jak bych se dostal domů. Pak se to ustálilo a jen vyjímečně to v oku chvíli nepříjemně řeže. Operace stáhla krátkozrakost na 0,5 DP, postupně se to ustálilo na 1 DP, v šeru vidíte hůře ale to je myslím zmíněno v materiálech o operaci. Jo a operace bolí a to dost...což vám předem neřeknou.
0/0
15.6.2005 9:37

m6a6r6a

Re: Laser
Ale ted uz se to dela novejsi metodou,ta je v pohode. O te stare metode sem slysel,pry fak hruza.Ja byl pred trema tydnama a bolelo to akorat druhej den kdyz mi vyndali cocku a obratila se mi do oka rasa.Jinak v pohode. Mel sem skoro 6 dpt na obou a zatim to vypada ze na levym mi nezustane nic,na pravym nakej astigmatismus,pry se to da dolaserovat. Byl sem v Brne-Bohunicich.Jo a ke vstupnimu vysetreni-v Bohunicich se neplati a v letaku je napsany ze ho hradi pojistovna,tak nevim za co vybira Lexum.Jo Lasik me stal 29000,-
0/0
15.6.2005 9:58

Carlo111

Re: Re: Laser
chlape, nikdy si nenech nic dolaserovat. Ta puldioptrie ci tak je nic proti tomu co muze nastat. zkus mrknout do klubu o ocnich operacich na www.okoun.cz
0/0
15.6.2005 12:42

Carlo111

0/0
15.6.2005 12:46

m6a6r6a

Re: Re: Re: Re: Laser
Dik za info ale o dolaserovani sem tam nic nenasel.Projel sem teda jen 2 stranky diskuse
0/0
15.6.2005 16:31

Cukino

Re: Laser
Promiňte, ale toto jsou zavádějící informace. Zřejmě jste přestal sledovat vývoj v operačních technikách. Možná před 10-ti lety operace bolela, ale dnes máte na výběr. Např. metoda LASIK, kterou jsem podstoupil já, byla ABSOLUTNĚ bezbolestná. Tady vám totiž krycí epitel naříznou, odklopí a po vypálení laserem zase vrátí zpět na místo narozdíl od metody PRK, kdy vám krycí epitel prostě strhnou a ten se musí plně regenerovat v období po zákroku (toto je to bolestivé období s práškama, mastmi a kapkama). Touto metodou vám také nikdy neudělají obě oči najednou, což u LASIK-u je možné (viz má zkušenost "na vlastní oči" )
0/0
15.6.2005 9:58

Tix

Re: Re: Laser
Je pravda, ze v tomto pripade je to mene bolestive, ale na druhou stranu je tu omezeni v nadocnicových obloucích - pokud je ma nekdo vetsi, tak se k oku nedostane nuz, aby epitel serizl a tato metoda pak nejde pouzit - navic toto se zjisti az na sale, predev vam to nikdo nerekne... :-/
0/0
15.6.2005 10:05

Carlo111

Re: Re: Laser
PRK ma v nekterych ohledech nad operaci LASIK stale navrch.
0/0
15.6.2005 12:44

Cukino

Koho to zajímá více...
Jo, a koho to zajímá ještě více, ať si přečte sáááááhodlouhou diskusi na: http://www.okoun.cz/boards/laserove_ocni_operace
0/0
15.6.2005 9:36

Cukino

ANO, ale pozor !
Já zákrok také podstoupil, psal se rok 2001. Měl jsem -10 a -11 dioptrií. A potvrzuju, co bylo uvedeno níže. Nic neuspěchat, móóc dobře a raději dlouho vybírat. Já nakonec vybral p.Stodůlku ve Zlíně, který je duchovním otcem těchto operací v ČR. Všichni další z toho už dělají jenom byznys (on vlastně taky), ale vývoj si táhne dál sám. Dneska jsem bez brýlí a bez problémů. Asi jsem měl štěstí, nevím, ale každopádně existují některé až otřesné případy, viz: http://www.ocnioptika.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=37&mode=&order
0/0
15.6.2005 9:27

Cukino

Re: ANO, ale pozor !
Sorry, 2x jsem to tam nechtěl šoupnout....
0/0
15.6.2005 9:30

Tix

Re: Re: ANO, ale pozor !
V pohodě, to se stane, že se to tam šoupne 2x ... :-)))
0/0
15.6.2005 9:30

gagaryn

Re: Re: ANO, ale pozor !
jestli občas nevidíte dvojitě
0/0
15.6.2005 9:40

Jerry97

Re: Re: Re: ANO, ale pozor !

;-D

0/0
11.2.2007 0:55







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.