Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče si pečlivěji vybírají porodnici

Lidé se mnohem více než dříve zajímají o to, kde a jakým způsobem přivedou na svět své dítě, potvrzuje porodní asistentka Ivana Königsmarková. Tento trend nejspíše souvisí s mírně stoupajícím věkem a s tím, že lidé přistupují k rodičovství s větším rozmyslem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

salinka

Re
IGY, jestli jste opravdu lékář, rozhodně bych na vás tedy nechtěla narazit. A už vůbec ne při porodu. Vaše mluva něco vypovídá o vaši povaze, v nesnázích se chováte nekontrolovatelně. Přeji upřímnou soustrast vašim pacientům.
0/0
31.8.2005 9:06

alfachat

U Apolinare
Ja muzu napsat jen vlastni zkusenost. Manzelka rodila vloni na podzim U Apolinare, ja jsem se toho taky zucastnil. U porodu byl od zacatku lekar, i kdyz nebyly zadne komplikace. Byl tam velice vlidny personal, vsechno v ohode. Byli jsme spokojeni. Tot muj nazor.
0/0
30.3.2005 16:51

vcapkova

Proč tolik zášti ?
Proč tu na sebe tak ječíte (úplně to slyším). Jestli někdo z vás je lékař , tak potěš pánbůh.
0/0
29.3.2005 10:42

herulinka

Se stoupajícím věkem
roste tento trend? Já tedy nevím, ale rozhodně nechci své dítě přivést na svět někde, kde to jde jako na běžícím pásu, s tím, že když se tam náhodou něco zasekne, tak to odnesu zase já a když doktorům dojde trpělivost, tak udělají císaře.
To přece není zapotřebí, porod není žádná pomoc od nemoci, chci si ho vychutnat se vším všudy, ale odpustím si nervózní personál, nevrlé sestřičky a ztrátu soukromí. To samozřejmě nikde v nemocnici nebude stoprocentní, ale věřím tomu,  že už k tomu pomalu spějeme a narození dítěte nebude jako potupa ženy...
0/0
28.3.2005 17:52

IGY

Re: Se stoupajícím věkem
Jinak jste zdráva a jíst Vám chutná? Doporučuji doc. Chocholouška - ta věta - když doktorům dojde trpělivost, tak udělají císaře - to je parrére na psychiatrii jako když vyšije. To jste opravdu tak prostoduchá nebo se chcete jen zviditelnit a učinit se zajímavou, jak jste to těm sviním doktorským nandala? Provedení císařského řezu je urgentní situace, kdy všichni zúčastnění - anesteziolog, gynekolog a pediatr mají sevřené zadnice a přijdou o nějaký ten měsíc života, někdy i kvůli takové náně jako jste vy. Pokud veřejně rozumujete, tak ať to má alespoň hlavu a patu, tento Váš duševní zvratek bych okomentoval slovy - kde blb, tam nebezpečno a ve Vaší blízkosti je opravdu velmi nebezpečno.
0/0
28.3.2005 23:45

meggan11

Re: Re: Se stoupajícím věkem
Me se spis chce zvracet z vas, Igy. Jenom doufam, ze nejste lekar, a kdyz uz snad jste, tak nedej Boze abych vas nekdy potkala.
BTW provedeni cisarskeho resu nemusi (a nemela by) predchazet urgentni situace. Nutnost cisarskeho rezu se da velmi dobre (samozrejme ne na 100%) predpokladat. Dobry gynekolog-porodnik, ktery zenu provazi jeji cele tehotenstvi by nemel ve vetsine pripadech byt zaskocen a tehotna zena u ktere je indikace CS by mela byt radne poucena a jeji otazky zodpovezeny tak, aby jim rozumela.
0/0
29.3.2005 0:04

IGY

Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Další expertka, Pane Bože kde na ty blbosti chodíte, císařský řez je nejčastěji prováděn v urgentní situaci-nepostupující porod, alterace ozev atp., ten blábol, že se dá dobře předpokládat, to je vrchol stupidity a neznalosti věci - jak si myslíte, že ten porodník předpokládá např. alteraci ozev z průběhu těhotenství, když má například dítě pupečník kolem krku, což se projeví právě až při porodu?? Ano provádějí se i plánované císařské řezy-např. nepoměr hlavaxpánev, předchozí císařský řez a jiné indikace, ale těch je minimální množství. Císařský řez je urgentní záležitost v porodnictví!  Pokud tvrdíte něco jiného, tak nevíte o čem mluvíte, a když nevíte o čem mluvíte, tak radši mlčte.
0/0
29.3.2005 10:22

herulinka

Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
A co takhle císařské řezy celebrit, to jsou taky urgentní situace, pane chytrý?
Docela mě mrzí, že jsem tu prezentovala vlastní zkušenost, jenom tím sypu sůl do stále ještě bolavých ran.
0/0
29.3.2005 14:24

meggan11

Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Expertka nejsem, manzel je. To jen na okraj. Vase arogance je do nebe volajici, podle vas mam-li jiny nazor, mela bych asi mlcet. Hm, myslela jsem ze je to tady diskuze.
 
Vas vykrik " Císařský řez je urgentní záležitost v porodnictví!" si nechte od cesty, verte, ze to neni pravda. Nemusime ani chodit do zahranici, staci se podivat po ceskych porodnicich a zjistite, ze nekde se cs delaji mnohem casteji nez jinde. Cim to asi bude, lekarema nebo rodickama?
 
Na rozdil od vas ja vas od zverejnovani vasich primitivnich nazoru zrazovat nebudu. On si kazdy udela obrazek o vas sam.
 
0/0
30.3.2005 0:04

IGY

Re: Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
To, že císařský řez není urgentní situací v porodnictví, není pravda. Pokud to Váš manžel tvrdí, tak pochybuju velmi významně o tom, že je expert. Jak jsem už napsal, tak se samozřejmě dělají císařské řezy i plánovaně, ale daleko vyšší procento-řádově, je těch urgentních. A arogantní nejsem, jen mě prostě vadí, když někdo, bez znalostí věci uráží práci druhých lidí (lhostejno zda lékařů, pekařů nebo dojiček krav), to považuji za arogantní. Jenže hlupák si vlastní hloupost nepřipustí, vít proč? Protože je hloupý. 
0/0
30.3.2005 11:26

johoho

Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Je mnoho plánovaných císařů, a důvody jsou různé, někde stačí mít víc dioptrií. Někde zase proto, aby se to začínající MUDři naučili, někde aby dostali body.... Známe takové případy.
Plánované lékařem dávno dopředu taky neznamená, že rodička byla dopředu informována, a bere to ako akutní řešení akutní situace, i když dr. si třeba zrovna ji vytipoval jako cvičný materiál.
Za další: Jak se asi rodička rozhodne, když jí řeknou, že dítě je v nebezpečí? V jakém stavu se psychicky a fyzicky nachází, aby byla schopná rozhodovat, probrat si to, dovedět se reálná rizika svého rozhodnutí a pak nějaké učinit. Je velmi jednoduché zmanipulovat rodičku i otce dítětě do situace, že se musí to nebo ono, prootže dítě, i když to nemusí být vůbec pravda. Máte ale čas a možnost to zkoumat? Co když se ukáže, že to tak bylo? Mizivé procent, ale třeba zrovna váš případ. Člověk pak prosmutní zbytek žití. Takže je nasnadě, jak
0/0
30.3.2005 9:17

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Jo, snad i diabetičky rodí císařem... pokud se ale potřebuje někdo toto naučit, proč to té ženě neřeknou dopředu? Je určitě spousta rodiček, které si to raději odbudou pod narkózou, a pak snad není důvod takto kazit vzpomínky zdravé ženě, která pak už má jen nejasné vyhlídky na porod normální cestou?
A je taky fakt, že v té chvíli mi to bylo všechno jedno, taky byly nepříznivé okolnosti, ale s odstupem času to vidím všechno jinak.
0/0
30.3.2005 16:19

herulinka

Re: Re: Se stoupajícím věkem
Jíst mi moc nechutná, ale to už se tak stává. Vám rozhodně nemusím vysvětlovat důvody, protože bste to možná taky nepochopil.
Popisovala jsem jen situaci, kterou jsem prožila. jistě, že měli sevřené zadnice, ale jenom proto, že předčasně vyvolávali něco, co ještě nezačalo. Tedy porod. Pak to došlo tak daleko, že se dítě začalo dusit. Ovšem já si sama plodovou vodu nepropíchla.
Tak trochu brzděte s vašimi zvratky.
Čekám k tomu nějaké vyjádření, doufám, že si tu nepřečtu, jak si hrozně vymýšlím.
0/0
29.3.2005 14:22

IGY

Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Bohužel jste ten typ s názorem-co doktor, to blbec, který mě chce za každou cenu poškodit a ještě má z toho ten sadistický úchylák uspokojení. Jste skálopevně přesvědčena o své pravdě, ale bohužel Vám jaksi chybí určité penzum znalostí dalších věcí. Od té doby co jsem v prosinci 2004 při službě na Záchrance rodil na chodníku (opravdu na chodníku) jednu takou expertku, která taky věděla všechno nejlíp, tak při takovýchto "názorech" vidím rudě. Ona si vůbec ani neuvědomila, jak ohrožuje nejen sebe, ale i své dítě a pokud by se něco stalo (zaplať pánbů to dopadlo dobře), tak si na mě smlsne TV Nova, soud atp., protože já bych byl ten debil, který nebyl schopen udělat císaře na ulici. Ono to, co tady uvádíte je všechno hezké, ale ne všechno jde podle plánu, člověk bohužel není stroj a každý organizmus reaguje na stejné věci jinak.  P.S.: Pokud jsem se Vás dotknul, tak se Vám upřímně omlouvám.
0/0
30.3.2005 11:18

herulinka

Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Nemyslím si, že jsem typ s názorem - co doktor, to blbec. Pokud to tak vypadá nebo jsem to někde napsala, tak jde omluva z mé strany, já jen popisovala to, co se skutečně stalo, ale to přece nehází stín na všechny doktory.  Nebo jsou snad všichni doktoři příliš vztahovační?
Jsem přesvědčena o tom, že se ten případ vůbec nemusel odehrát tak, jak se odehrál, ale všechno hraje na spěch. Není přece vždycky ideální situace, že sotva začnou kontrakce, už je dítě na světě, víte to sám. Kdybych to měla rozepisovat do detailů, tak tím zaberu spoustu místa a pochybuju, že se tím hodláte zabývat, každopádně možná by vás to přesvědčilo.
Nevidím důvod, proč bych zrovna vás chtěla poškozovat, vy jste u toho přece nebyl.
Souhlasím, že císařský řez se provádí v urgentních situacích, ale není třeba takovéto vyvolávat...
možná bych vám mohla dát vědět, až budu rodit, možná byste se přesvědčil o tom, jaká jsem pacientka...?
Jste lékař, jak se díváte na por
0/0
30.3.2005 16:11

herulinka

Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
porod doma?
Nevešlo se, i přesto, že nebylo napsáno 1000 znaků
0/0
30.3.2005 17:46

IGY

Re: Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Abych Vám řekl pravdu, tak nevím. Pokud to vezmu jen z pohledu ženy, tak jsem 100% pro, ale bohužel jsou zde ta ale..., pokud to vezmu z pohledu lékaře. Musel by být zajištěn dokonalý servis (např. jako v Holandsku) pro případ komplikací. Samozřejmě, lze vytipovat rizikové rodičky, tam by rodil doma jenom blázen, ale i u normálně probíhajícího těhotenství se při porodu mohou vyskytnout komplikace ze strany matky i dítěte, které je potřeba neodkladně řešit, kdy je i 5-ti minutová prodleva příliš dlouhá. Jinak můj osobní názor je, že u normálně a nekomplikovaně probíhajícho porodu je lékař spíše na obtíž, v tom s Vámi naprosto souhlasím. Bohužel jsou tu ty možné komplikace. Troufnu si tvrdit, že za svoji kariéru už jsem toho viděl docela dost a např. resuscitace novorozence narozeného v 7. měsíci není zrovna to, co bych chtěl prožít znovu. Ale k tomu porodu doma - u své ženy bych nechal rozhodnutí na ní, protože si myslím, že je to hlavně její právo, snažil bych se jí vysvětlit
0/0
31.3.2005 8:27

IGY

Re: Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
všchna pro a proti, a pokud by se rozhodla ano, tak bych se asi docela hodně intenzivně bál.
0/0
31.3.2005 8:29

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Dík za odpověď. nejhorší je, že všude jsou pro i proti. Co mají v zemích, kde je porod doma "normální" záležitostí? Kvalifikované asistentky? Nemocnici na každém rohu? Připadá mi to tady u nás takové komplikované, nebo jak to říct.
Někde jsem četla, že existují nějaké porodní domy, kde je přítomen lékař, který se ale dostane "na řadu," až když nastanou komplikace, asi něco jako u nás centrum alternativního porodu, kde je vedle hned sál pro případ komplikací.
Docela bych byla ráda, kdyby i takováto zařízení u nás našla své místo, jenže provoz se prý nevyplácí...a kdyby  se to přece jen povedlo, tak já už se toho asi nedočkám
0/0
1.4.2005 15:29

chamomil

Re: Se stoupajícím věkem
Cože? Doktorům že dojde trpělivost? Můj kluk se už dusil, nesestupovala mu hlavička, 14 dní jsme přenášeli, manželka byla "stará prvorodička", císařem jí pomohli a ty, ty která si evidentně nikdy nerodila, tady budeš něco mektat? Zalez!
0/0
28.3.2005 23:55

herulinka

Re: Re: Se stoupajícím věkem
Teda, co příspěvek, to perla, vážně. Moje holka byla nedonošená, přesto porod museli vyvolat, když nebyl evidentně žádný důvod, jestli chceš, pošlu ti fotku jizvy, když nevěříš.
0/0
29.3.2005 14:25

johoho

Re: Re: Se stoupajícím věkem
To záleží. Žena si  vybrala dobrou porodnici. Bylo jí 40, vzhledem k věku a někt. zdrav. potížím by to jinde řešili císařem hnedle. Synek se otočil hlavičkou hore, ke všemu. Odrodila čtyřkilové miminko koncem pánevním. Jinde by ji řezali. Tady se seběhli doktoři, což ji trochu znervoznělo, neb vzhledem k předchozím zkušenostem věděla, žedoktor nepřijde, když vše jde jak má. Dnes je jim vděčná a šťastná, i když jí pan doktor dal pár facek, když dítě bylo napůl cesty a stahya přestaly a matka začala hysterčit, vědoma si, co se může přihodit. Dítko bylo jen lehce přidušeno, bez následků, zdravé, bystré, inteligentní.
0/0
30.3.2005 9:21

herulinka

Re: Re: Re: Se stoupajícím věkem
Jasně, že záleží. Taky se mohlo přihodit lecos, naštěstí se nestalo, bohužel v mém případě bylo od začátku téměř do konce všechno v pořádku, myslím, že bylo vyvolávání porodu předčasné. Ale to někomu zjevně nevysvětlím. Předpokládám, že ta porodnice asi není v západních Čechách?
0/0
30.3.2005 16:15







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.