Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dietologická poradna Radka Němce

Poradna

Ilustrační fotografie

Na otázky odpovídá

Dietolog Radek Němec.

Se správnou životosprávou, pohybem a kontrolou nad svou postavou vám poradí dietolog, trenér a poradce v oblasti životosprávy a tělovýchovy Mgr. Radek Němec. Jeho Dietologické centrum se již 20 let zabývá sestavováním individuálních dietních, posilovacích a kondičních programů.

Nejvíce se ptáte

Poraďte se také

Poraďte se také


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

*Označené položky jsou povinné.

Posilování
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli je správně posilovat stehna a hýždě každý den? A za jak dlouho bych viděla výsledek kdybych takhle cvicila?
Klára
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, za optimální považuji je posilovat cca 4x týdně, ale záleží na tom, co tím sledujete, jaké máte cíle. Tato frekvence tréninku je dostatečná k tomu, aby došlo k formování a zpevnění měkké tkáně. První výsledky by mohly nastat za cca 2-3 týdny. Radek Němec - zpevnění a posilování problémových partií
Posilování
Dobrý den chci se zeptat, jaký cvik v domácích podmínkách je nejlepší na budování svalové hmoty na prsa?jak často posilovat? děkuji
michal
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, obyčejné kliky s postupným zvyšováním podložky pod nohami. Obvykle stačí 4 x týdně 4-6 sérií po 8-15 opakováních. Radek Němec - posilování problémových partií
Posilování
Dobrý den,chci se zeptat na posilování celého těla,konkrétně na to jak často a jak dlouho posilovat,protože si nemyslim že stačí 15 minut denně :) výsledek samozřejmě není vidět za týden,jak také někdo tvrdí. Chtěla bych odbornější radu,než s tím začnu. Je mi 21 let,jsem skoro 5 měsíců po porodu,měřím 164 cca a vážim 55 kg. Předem Ď za odpověď :)
Barbora
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, názory a odpovědi se různí proto, že každý z nás je jiný a včetně jídelníčku potřebuje i jiný přístup k pohybové aktivitě nebo jak chcete, k posilování. Aby Vám někdo dal konkrétní a seriózní odpověď na Vaše otázky, musíte se podrobit min. pohovoru o Vašem životním stylu, zdravotním omezení, nasazení atd.. Nejlepší je tento screening ještě umocnit analýzou Vašeho organismu. Teprve tehdy je odborná veřejnost schopna Vám přesně říci, co máte dělat a čeho se máte vyvarovat. Radek Němec - posilování a cvičení
Posilování
Dobrý den, myslíte si že je vhodné posilovat s vlastní vahou každý den? (kratší čas třeba 5 min v kuse) Chci jen vědět, zda mému tělu neuškodí cvičení každý den, děkuji za odpověď
Michal
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, úměrné každodenní cvičení s vlastní hmotností neublíží lidskému organismu, ba naopak posílí jeho funkce, kardiovaskulární i svalovou trénovanost. Pětiminutová délka Vašeho cvičení tedy není nebezpečná. Radek Němec - posilování s vlastní hmotností
Posilování
Vážený pane Němče,
ráda bych se s Vámi poradila ohledně sportu v těhotenství. Nyní jsem v 15. týdnu, již tedy 2.trimestr, je mi 22 let, vše bez komplikací.
Před těhotenstvím jsem byla zvyklá 2-3x týdně běhat cca 7km, plus jsem 1-2x zašla na hodinu TRX. V létě hodně cyklistika. S váhou 51kg k výšce 160 cm jsem byla spokojená.
Teď v těhotenství bych nerada výrazně přibrala co se tuku týká, ikdyž je mi jasné, že sportovat příliš se nemá.
Hned po zjištění těhotenství jsem přestala běhat (kvůli otřesům), a 3x týdně jsem začala chodit na hodiny H.E.A.T. programu (na spalovací lekce). Nyní jsem začala doma cvičit na TRX. Myslíte si, že 1x týdně H.E.A.T. a 2-3x cvičení TRX cca 45min, je optimální?
Případně můžete mi poradit, kterým cvikům na TRX se vyvarovat? Po porodu, resp. po šestinedělí se chystám nasadit tvrdší režim, abych se vrátila do původní formy a hlavně k běhání, které mě nejvíc baví.
Děkuji za Vaši radu a přeji krásný den. - otázka upravena poradcem
Adéla
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, myslím, že je to dostačující. Jen buďte opatrná u TRX cviků na břišní partie z tzv. luku při závěsech za nohy. Břišní partie procvičujte raději mírnější formou např. kalanetickými leh-sedy ap. Radek Němec - posilování v těhotenství
Posilování
Dobrý den, prosila bych o radu, potřebuji udělat min. 30 pánských kliků za měsíc a půl. Zasekla jsem se na 15. Chodím do posilovny, často jím maso, ale stále se cítím slabá. Děkuji
Monika
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, nárůst síly je dán efektivitou tréninku, kvalitním jídelníčkem a odpovídající regenerací. Je to složitý proces, ve kterém nedokonalá maličkost rozhodne o neúspěchu celé věci. Vaší slabost tedy může způsobit neadekvátní tréninková zátěž, nedostatečný jídelníček nebo odpočinek. Radek Němec - nárůst síly
Posilování
Dobrý den, cvičím pravidelně 4x týdně na crossovém trenažeru a k němu přidávám ještě cvičení na ploché břicho - bohužel mám 10 let po operaci břicha a ještě po třech porodech, proto výsledky nejsou optimální. Chci se zeptat, zda by pomohlo si např. koupit posilovací lavici (třeba jen tu základní) pro lepší, viditelnější efekt. Děkuji Jitka - otázka upravena poradcem
Jitka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, posilovací lavice může při správném používání a doplnění s dosavadním cvičením výrazně zvýšit Vaše šance na lepší výsledek. Držím Vám palce. Radek Němec - tvarování problémových partií
Posilování
Dobry den, mam takovou prosbicku. Je mi 20, chtela bych zacit cvicit, jenze jsem hubena, takze spise jen zpevnit svalstvo, ale bojim se, ze bych jeste vice zhubla, coz nechci. Prosim o radu. Dekuju
Martina
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, volte tedy posilovací cviky s opakováním do 10, v sériích 2-3x na danou svalovou partii. Pouze u lýtek a břicha můžete počet opakování zvýšit o 5-10. Radek Němec - zpevnění svalů
Posilování
Dobrý den, je mi 21 let, měřím 180 cm a vážím 72 kg. Již druhým měsícem cvičím (doma) podle cvičebního programu Shona-T (insanity workout), který se mi zdál velice účinný z pohledu nabrání fyzičky. Jelikož jsem hubené postavy (hubené nohy), chtěl bych se zeptat na nejvhodnější výběr jídelníčku. Chci začít znovu cvičit, ale se špatným výběrem jídel mi to půjde horko těžko. Poradíte mi?
Víťa
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, není mi zcela jasné, zda-li chcete zvyšovat svou výkonnost nebo hmotnost. Vybírejte jídla s vyšší energetickou hodnotou, např. ovesné kaše, cererálie, rýže, luštěniny, maso bílé, ale i červené netučné, polotučné mléčné výrobky, ovoce a zeleninu formou salátů ap. Obrňte se trpělivostí, výsledky se dostaví, ale chvilku to trvá. Radek Němec - stravování a posilovnání
Posilování
Dobrý den. Koupila jsem si posilovač na břicho a nohy (trv. motýlek) a od června mám v plánu s tím posilovat. Ovšem nevím kolik, aby se dostavily nějaké viditelné výsledky. Myslíte, že by bylo tak akorát každý den 30x nohy a 30x břicho? Nebo raději víckrát, popř. raději ne každý den? Jinak tedy ještě 5x týdně cvičím na crossovém trenažeru 45 minut a každý den 15 minut na rotaně. Předem děkuji za odpověď.
Eva
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, pokud to zvládnete, cvičte 35x nohy a 50x břicho. Zpočátku stačí klidně obden, po 2-4 týdnech pak 4-5x týdně. Radek Němec - posilovnání a tvarování postavy
Posilování
Dobrý den, chtěla poradit s posilování v posilovně. Jsem uplný začátečník (s posilovnou) chtela bych se teda zeptat jestli mi k hubnutí (hlavne na břichu a nohách) pomůře orbitrack a jestli by jste mi mohl poradit, jak dlouho na nem mužu v kuse cvičit aby to nebylo příliš nebo jestli je vhodne vybrat si raděj jiný stroj =). vím že mi mužou poradit i lidi ve fitku ale nechci tam přijit uplne mimo. děkuju =)
Lucie
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, můžete si zvolit mezi obitrekem, bicyklovým ergometrem, stepperem nebo běžeckým pásem. Doba, po kterou by jste měla činnost vykonávat se výrazně liší od individuality Vašeho organismu. V obecné rovině nezkazíte nic, když začnete v trvání cca 10-15 min. a soustředíte se na pravidelné dýchání. Co se týče posilovacích strojů, měla by jste min. 14 dní posilovat jen s velmi lehkými zátežemi, tzv. se "seznamovat se železem" a hodně se protahovat. Jakmile si na pravidelnou zátěž zvyknete, můžete intenzitu tréninku zvyšovat - jak v množství sérií, tak opakování. Výsledky by se měly dostavit již po 3-4 týdnech. Pokud se tak nestane, můžete se obrátit na www.dietologicke-centrum.cz, kde Vám přesně dle Vašich dispozic (vyplnění formuláře a doladění drobných niancí) vytvoříme program, kde garantujeme první výsledky již po cca 10dnech. Radek Němec - hubnutí a posilování
Posilování
Dobrý den, jsem rok po porodu a i když jsem zhubla na svou váhu a mám poměrně štíhlou postavu (57kg na 171cm, 34 let), stále mi zůstává bříško, jako kdybych byla ve 4.-5. měsíci. S ročním dítětem mám pohybu i posilování (váží 11kg) celkem dost, jednou týdně chodím plavat a 2-3x týdně posiluji na břicho, jím dietně a celkem málo. Rodila jsem císařem, je narušení svalů snad ten problém nebo mám přidat v posilování? Můžu mít ještě ploché břicho? Předem děkuji za odpověď.
Karolína
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, ploché bříško můžete mít i po císařském řezu a bez zbytečných faldíčků. Pokud chcete zapracovat na dobrém vytvarování břišních svalů, je potřeba je posilovat alespoň 4-5x týdně. Frekvence 2-3x týdně pak postačí k udržování v přijatelné formě. Posilování směřujte nejen na břišní lis (přímé břišní svalstvo), ale i na šikmé svaly břišní. S rozumným jídelníčkem dosáhnete úspěchů již po 3-4 týdnech. Radek Němec - posilování a dieta
Posilování
Jak zpevnit břicho a zadek u muže? Nadváhu prakticky nemám. Co jíst před a po cvičení?
Adolf
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, pokud nemáte nadváhu, stačí se jen zaměřit na posílení hýždí a břicha. Na to existuje mnoho modelů a cviků. Nejlepšími jsou: správné držení těla, sed-lehy, kalanetické sklapovačky, přednosy, na nohy dřepy, ale i např. jízda ve středním terénu, poskoky a výpony na jedné noze ap.. Radek Němec - posilování problémových partií
Posilování
Dobrý den, nevím zda můj dotaz patří do této poradny, ale pevně věřím, že mi můžete poradit. Je mi 22 let a važím přibližně 48 kg. Mám ráda veškerý sport a pohyb (hlavně jezdectví, běh a plavání), před 2 měsíci jsem začla posilovat a můj problém je, že nezvládnu kliky (za 2 měsíce posilování jich zvládnu maximálně 5), potřebovala bych do měsíce udělat minimálně 20 (kvůli práci), můžete mi prosím poradit jak na to? Cvičím 3 - 4 krát do týdne. Změnila jsem i dost svůj jídelníček, pravidelně a často jím. Zařadila jsem více bílkovin, zeleniny atp..Děkuji mnohkrát za radu.
Hanka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, pohybovou aktivitu ponechte 3-4 x týdně. Kliky však dělejte každý den. Jedná se o tzv. dámské kliky s oporou o kolena, kde si obtížnost cviku regulujete vystrčením zadečku. Denně by jste měla udělat cca 50 těchto dámských kliků s maximálním soustředěním na techniku a intenzitu zátěže, přičemž posledních 10 kliků by jste měla dělat s velkým až maximálním usilím. To by mělo Vašemu cíli postačit. Radek Němec - posilování a zlepšení vlastního výkonu
Posilování
Dobrý den, chci se zeptat, od té doby, co denně cvičím na orbitreku 20 minut, jsem přibrala asi 3 kila za 3 měsíce!je možné, že mi narostly svaly a tuk neubil, tudíž jsem přibrala?děkuji mockrát za odpověd!
Lenka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, zde se potvrzuje fakt, jak důležité je přesně nafázovat dobu, intenzitu zátěže a nutriční optimum. Stav, kterého jste dosáhla, je skutečně možný a bohužel častý. Nezbývá, než tzv. překopat Váš jídelníček a ubrat na intenzitě při cvičení na orbitreku. V případě potřeby se klidně obraťte na www.dietologicke-centrum.cz. Radek Němec
Posilování
rada bych se zeptala, zda mi posilovna pomuze k tomu abch zhubla...mam moznost koupit si pernamentku na cely rok za dobrou cenu, takze bych chodila 3krat tydne...staci mi dat dolu 5kg, nejsem tlusta, ale rozpláclá :o)) dekuju za odpoved
Pavla
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, to záleží na tom, co budete v posilovně dělat. Posilovací stroje a tzv. železo Vám k redukci příliš nepomohou. Spíše se zaměřte na rotopedy, steppery, bežecké pásy ap. Radek němec
Posilování
Dobrý den, je mi 30 let, před 4 měsíci jsem začal pravidelně posilovat. Zpevnil jsem postavu. Stále se mi ale drží tuk na břiše a bocích. Cvičím trénink s větší zátěží + na břicho a boky 2*týdně 3 série s velkým počtem opakování. Celkem vždy asi 1 a 1/4 hodiny. Myslíte, že se dá tuk zhubnout takto nebo budu muset zařadit např. rotoped? Při silovém tréninku ale vydám také mnoho energie? Po cvičení požívám protein 70%. Děkuji za odpověď..
Jirka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, ano, budete muset zařadit větší podíl aerobní zátěže. Při silovém tréninku sice vydáte dost energie, ale tato pochází z rychleobnovitelných zdrojů, což tuky nejsou. Protein klidně používejte dále. Radek Němec
Posilování
Dobrý den, potřebuji poradit: Orbitrack kettler verso 100 - na domaci cviceni, zleosit kondici, zhubnout a zpevnit dolni partie. Jsem odhodlana pravidelne cvicit. drive jsem delala rychlou chuzi venku, to me bavilo, ale ted jsem na matersky a casu je malo. je orbitrack dobra volba? dekuji moc za odpoved. Hana
Hana
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, pokud jej budete využívat k udržení kondice a hmotnosti, tak to dobrá volba je. Ovšem nic není všelék a tento stroj obvykle neřeší problémové partie žen. Radek Němec
Posilování
Dobrý den, je mi 19 let, měřím 163 cm a vážím 54 kg. Myslím, že to je celkem dobré. Rodiče koupili Orbitrack a chtěla jsem se zeptat, jak často a jak dlouho se na něm má cvičit, aby to vedlo ke vypracování postavy nebo i shození pár kilogramů. Děkuji za odpověď a přeji hezký den
Lucka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, v každém balení seriózního výrobku se nachází příbalový leták, jak přístroj používat a v jakých dávkách tvarovat postavu. Měly by zde být zhodnoceny i jednotlivé stupně trénovanosti běžné populace. Chybí-li tento leták, je zapotřebí si jednotlivé cviky nejříve vyzkoušet (osahat), dbát přitom na správné dýchání a min. 14 dní necvičit v tzv. sériích a velkých počtech opakování. Po této době se můžete zaměřit na problémové partie a zařadit tzv. splitový režim. Výše uvedený přístroj je především určen ke kondičním účelům a redukci kilogramů (bez změny životního stylu) od něj nečekejte. Radek Němec
Posilování
Dobry vecer, chtela jsem se zeptat, zda je nutne pri posilovani bricha drzet dietu pro docileni lepsiho vzhledu. Jinak cvicim dost casto:8-10h tydne a to po dobu 6 mesicu (spinning,ruzne formy aerobicu a posilovani-z toho 3h jsou jen bricho). Je mi 22, 56kg a 167cm. Jidelnicek se snazim hlidat, ale zadnou dietu nedrzim. A jeste jeden dotaz, zda je vhodne cvicit pri jednodenním pustu? Budu rada za vasi odpoved!
Katka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, estetika břišního lisu byla vždy jednou z hlavních kritérií hodnocení při různých soutěžích. Aby břišní partie vypadala dobře, je nutné dbát zvýšenou pozornost i kvalitě stravování. Znám mnoho sportovců, kteří vykazují velmi slušné výsledky v činnosti břišních svalů, přesto nevypadají tyto partie díky životnímu stylu a stravě příliš vábně. Nevím, co si představujete přesně pod jednodenním půstem a proč jej vlastně zařazujete do svého životního stylu. Najdete-li odpověď na tuto otázku, budete znát i odpověď na skutečnost, zdali zařadit či nezařadit pohyb. aktivitu. Spíše se kloním k názoru nezařazovat. Radek Němec
Posilování
Můžu se zeptat co jste myslel tímhle? Pro zkvalitnění postavy bych pak určitě volil anaerobní zátěž ve splitu 1+1, 1+1, 1+2 (respektive 3x do týdne). Radek Němec (9. října 2006)
Pepa
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, přesně na tento dotaz jsem již odpověděl 24.10.2006 v 10:24. Radek Němec
Posilování
Dobrý den, můžu se zeptat co je, nebo kde se dočtu o anaerobní zátěži ve splitu 1+1, 1+1, 1+2? Díky
Jana
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, znamená to jeden den cvičení, jeden den, odpočinek, další den cvičení a následující den zase odpočinek, pak zase jeden den cvičení a dva dny odpočinku. Tedy součet 1+1 1+1 a 1+2 dává dohromady 7 a to je počet dní v týdnu. Jde tedy o rozpis anaerobní zátěže v týdenním cyklu. Radek Němec
Posilování
Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak si trochu zformovat postavu. Měřím 158 cm a vážím 58 kg. Všichni i lékař říkají, že má váha odpovídá normě, ale nikdo se nepozastavuje nad objemem mého pasu. Kolem pasu mám 80 cm! Přes prsa i boky mám 92 cm. Mám takový typ postavy, kdy netloustnu ani přes zadeček a ni přes boky, ale nejvíc tuků se mi ukládá v pase a na břiše. Prosím poraďte mi. Začala jsem se stravovat 5* denně a malé porce, již jsem zhubla 1kg, ale na můj pas to vliv nemělo. Mám zvýšit svou tělesnou aktivitu nebo mi pomůže jen cvičení na břicho a na pas? Zatím necvičím, ale ráda začnu a pokusím se vydržet, pokud by to mohlo pomoci. Nikdy jsem nebyla v pase štíhlá, může to cvičení změnit? Moc děkuji za odpověď.
Danina
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, lékařům většinou postačují tabulky, které jsou zobecnělé pro běžnou populaci. Každý z nás má však na svůj zevněšek jiné nároky, ale to už jsme v úplně jiném úhlu pohledu, než je ten lékařský. Je dobré určitě upravit Vaše stravování, ale dominantní roli na Váš pas bude mít především správná volba a intenzita cvičení. Pokuste se o obecně známé cviky na Vaše problémové partie (břicho a pas) a vydržte to alespoň 2 měsíce. V případě, že nedojde ke změně, je potřeba nastavení změnit. Pokud se Vám nebude dařit nebo Vám dojde trpělivost ozvěte se na www.dietologicke-centrum.cz a pokusím se Vám pomoci já. Radek Němec
Posilování
Dobrý večer,jsem půl roku po porodu druhého dítěte.Zůstalo mi 5kg.Měřím 176cm/78kg.S břichem si snad porádím,ale největší problém mám s boky a na vnějších stranách stehen mám také pěkné sádlíčko.Prosím o radu cviků,né moc brutálních.Nejlepší by byla asi liposukce,ale bohužel na mateřské na ní neušetřím :)děkuji za radu Lenka
Lenka
Dietolog Radek Němec.
Dobrý den, bohužel v této chvíli není potřeba žádných moc extra speciálních cviků, ale obyčejný lokomoční (cyklicky se opakující) pohyb. Vy nepotřebujete v této první fázi zpevňovat měkké tkáně, ale redukovat přebytečné zásobní látky. Takže moje rada zní, naložte své mimčo a čím delší procházka, tím pro Vás lepší. Radek Němec



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.