Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dietní snídaně: cereáliím se vyhněte, dejte si raději pečivo a šunku

  4:53aktualizováno  4:53
Pro většinu lidí jistě není žádným překvapením, že snídat se má pravidelně a vydatně. Právě první jídlo dne by mělo obsáhnout čtvrtinu přísunu kalorií. Ale jak by taková správná snídaně měla vypadat? To vám na svých příkladech předvede Petra i kamarádky Helena a Markéta z Brna, které s námi od září velmi úspěšně hubnou pod dohledem profesionálů.
Cereálie s jogurtem si dejte ke svačině. (Ilustrační snímek.)

Cereálie s jogurtem si dejte ke svačině. (Ilustrační snímek.) | foto: Profimedia.cz

Začněme Helenou. "Dříve byla mojí typickou snídaní miska čokoládového nebo oříškového müsli s bílým jogurtem a banánem. Po konzultacích s odbornicemi z komplimentu jsem jogurt s ovocem přesunula na svačinu a müsli vynechala úplně. A konkrétně banán, ten není doporučen vůbec."

Müsli jen výjimečně

Hubněte o wellness pobyt

1. Založte si na OnaDnes.cz vlastní blog a do prvního příspěvku vložte svou aktuální fotografii celé postavy. Zapisujte do poloviny prosince, jak hubnete s námi, popisujte, v čem je váš problém, co vás naopak baví a jak vám jdou kila dolů.

2. Další možností, jak se zúčastnit soutěže, je poslat příběh i s fotografiemi před hubnutím a po něm na e-mail: zdravi@idnes.cz

3. Na závěr našeho seriálu Hubneme pro zdraví vybereme jednu z vás, která byla nejaktivnější a zároveň jí hubnutí nejvíce prospělo. Ta od Institutu kompliment získá víkendový wellness pobyt pro dvě osoby v luxusním wellness & spa hotelu Augustiniánský dům v Luhačovicích.

4. Pokud si na blogu nebudete s něčím vědět rady, napište nám na blogona@idnes.cz.

Reklama nás denně přesvědčuje, že snídaňové cereálie s mlékem jsou nejvhodnější, nejzdravější a nejlepší snídaní.

"O tom, že snídaňové cereálie obsahují převážně sacharidy, mají vyšší glykemický index a porce obsahuje dvakrát nebo i třikrát více energie než chléb se šunkou, ví bohužel málokdo," říká Gabriela Knosová z brněnského Institutu kompliment.

Pokud si chcete čas od času cereálie na snídani dopřát, pak odborníci z Institutu kompliment doporučují přijatelnou variantu - polévkovou lžíci ovesných vloček si zamíchejte do bílého jogurtu.

V případě, že chcete redukovat váhu, je však i tak lepší alternativou krajíc celozrnného chleba s vajíčkem či plátkem šunky, případně plátkem sýra a zelenina. "Přijmete tak méně energie a kvalitní šunka, sýr nebo vajíčko vám dodají plnohodnotné bílkoviny, které zasytí na delší dobu," říká odbornice.

Připravte si domácí šunku

Helena nám prozradila, že v současnosti je její nejtypičtější snídaní plátek až dva tmavého chleba se šunkou. Nedávno zkoušela vyrobit vlastní šunku. "Je to poměrně snadná záležitost a efekt je maximální," říká. A jak na to?

Asi kilogram kuřecího nebo krůtího masa nakrájíte na kusy, zalijete asi decilitrem vody, zasypete přibližně dvěma lžícemi soli a trochou cukru. Promíchejte a nechte den nebo dva v lednici. Poté vložte masovou směs do mikrotenového sáčku a dejte na hodinu a půl vařit do šunkovaru. Tento speciální hrnec lze koupit na internetu i s návodem na výrobu této lahůdky.

Jogurt si raději nechte na svačinu

Své stravovací návyky změnila také Petra: "Před konzultacemi se specialistkami jsem snídala jogurt a ovoce, ale bylo mi doporučeno si to nechat na svačinu. Nyní jsem si zvykla jíst celozrnný chléb nebo jiné pečivo se šunkou, sýrem nebo tuňákem a zeleninou." Uznává, že jí změna prospěla - cítí se déle sytá, zatímco po sladké snídani měla dříve hlad.

Výzva pro čtenáře:

Máte nápad na originální téma z oblasti hubnutí? Je něco, na co jste nenašli odpověď? Napište o tom odborníkům z Institutu kompliment na brno@komplimentinstitut.cz (předmět: OnaDnes.cz) do příštího pátku 28. 10. 2011.

Bude-li vaše téma vybráno a použito v jednom z listopadových nebo prosincových článků k projektu Hubneme pro zdraví, získáte od Institutu kompliment zdarma knihu Redukčná diéta, kterou používají i Helena, Markéta a Petra.

Pokud se i přesto nedokážete sladké snídaně vzdát, můžete zvolit bílý jogurt s třemi procenty tuku, doplněný asi 50 až 100 gramy ovoce.

Markéta snídani upravovat nemusela, jen vynechala některé nevhodné přílohy k pečivu. "Mojí typickou snídaní je celozrnná kaiserka, jedna nebo jedna a půl, popřípadě cereální chleba s lučinou a zelenina, případně zeleninový salát. K tomu si dávám šunku nebo eidam do třiceti procent tuku."

Nesnídáte zeleninu? Zkuste to postupně

Jestli máte problém se zeleninou ke snídani, určitě nejste sami. Odborníci doporučují zkusit to se zeleninou postupně.

"Pokud nejste zvyklí snídat zeleninu, můžete začít symbolickým množstvím, například zkuste pažitku, řeřichu nebo lístky bazalky na namazaném chlebu. Nebo nastrouhejte či nasekejte například ředkvičku, jarní cibulku, bylinky, listový salát, rajče či okurku a zamíchejte je do tvarohu nebo sýra cottage," doporučuje Knosová.

Zeleninu můžete i zkusit zapéct. Například rozkrojte větší rajče na polovinu, posypte tvrdým sýrem a na pár minut nechejte zapéct na pánvi nebo v mikrovlnce. Stejně můžete upravit i pečivo s rajčetem a sýrem. 





Nejčtenější

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Crop topy jsou hitem léta.
Tři tipy jak nosit crop top. Trendy letního kousku se nemusíte bát

Odhalená kůže k létu prostě patří. A to i v případě, že postrádáte míry modelky. Zkrácená délka topu tak může být příjemným zpestřením vašeho outfitu. Zkusit...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Jihoafrická modelka Candice Swanopoelová oslavovala své ještě nenarozené...
Baby shower: předporodní večírek, který těhotnou zasype dary i radami

Poslední večírek bez dítěte, příležitost probrat vše o dětech s kamarádkami a příbuznými, to je tzv. baby shower, předporodní večírek chystaný pro nastávající...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Nejzdravější jídelníčky světa. Po boku Japonska najdete Dánsko i Francii

Řecko, Itálie nebo Japonsko jsou svými jídelníčky známé, národy severní Evropy a západní Afriky už méně. Všechny si ale zaslouží přední příčky na seznamu zemí,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Jak je to s módními probiotiky? Neškodí, ale o výhodách zatím víme málo

Probiotické potraviny jsou zpátky. Už ne ve formě slazených kysaných nápojů, které frčely v době po roce 2000. Teď se jí korejské kimči, islandský skyr, pije...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej
Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej

Bronzer není jen pro ty, kterým se sluneční paprsky úspěšně vyhýbají. Kromě expresního opálení vám tohle jedinečné líčidlo pomůže zeštíhlit a vymodelovat tvář. ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.