Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Obyčejné výpady a kliky už vám nestačí? Vyzkoušejte je v páru

  12:00aktualizováno  12:00
Dřepy, výpady a kliky jsou velmi účinné cviky, ale snadno se stane, že vás omrzí, nebo získáte pocit, že už vám nestačí. Ve třetím dílu našeho seriálu "Tělo na tělo" představí trenér Jiří Nečásek několik tipů, jak je možné si cvičení ztížit a také zpříjemnit. Postačí jen přizvat si partnera.

Videoseriál “Tělo na tělo” představuje v každém dílu pět cviků. Začínali jsme jednoduššími, například kombinací leh-sedu a tricepsového kliku (více čtěte zde). Ve druhém dílu už jsme se více zaměřili na výdrž a udržení stability (více zde).

Tentokrát nám Jiří Nečásek, spoluautor cvičebního programu Hardcore tréninky, ukáže, jak si při cvičení ve dvou můžete ztížit váš trénink a několik cviků ještě více zdokonalit.

Klik ve stojce v kombinaci s předpažováním

1. Klik ve stojce, předpažování

Žena klikuje ve stojce, muž ji drží za kotníky a vytahuje za nohy vzhůru, posiluje tak ramena. Ideální bude, když muž začne s pokrčenými pažemi, což je lehčí varianta, později je může natáhnout.

2. Vysoká kolena, rychlé nohy

Vysoká kolena a rychlé nohy značně zvýší vaší tepovou frekvenci.

Kombinace na zvýšení tepové frekvence. Jeden z partnerů zvedá kolena k hrudníku, druhý zatím rychle dupe nohama. Po uplynutí daného času si cviky prohodí. Nasadíte-li dostatečnou rychlost a intenzitu, procvičíte především stehna a hýždě.

3. Sériový klik

Sériový klik vyzkoušejte, pokud vám už běžné provedení kliků nestačí.

Pro oba partnery je tato varianta značně těžší než klik, jaký jste znali dosud. Cvičící jsou za sebou, člověk klikující vzadu zvedá i část hmotnosti druhého partnera, který je nohama opřený o jeho ramena. Žena by měla klikovat vepředu. Pro ni je cvik těžší v tom, že má nohy nahoře a ne na podložce.

4. Výpady se zastavením

Výpady a dřepy se dají ztížit zastavením. Správné načasování zajistí  například přehazování míče.

Výpady a dřepy se dají ztížit zastavením. Na pomoc si vezměte třeba míč, který si přehazujte. Jeden partner je ve dřepu, druhý ve výpadu. Každý musí v krajní pozici vydržet, než mu přiletí míč od partnera. Svaly se ve výdrži takzvaně předunaví, proto je pak cvičení efektivnější.

5. Křížové překlápění nohou

Křížovým překlápěním nohou posílíte celé břišní svalstvo.

Oba partneři sedí zadky vedle sebe, drží se rukama a zároveň překlápějí nohy z jedné strany na druhou tak, že se nohama ve vzduchu navzájem vyhýbají. Výsledkem je posílené celé břicho a také lepší schopnost udržet rovnováhu.

V dalším dílu seriálu “Tělo na tělo” budeme opět zvyšovat obtížnost. Zdokonalíme například leh-sedy, mrtvý tah a budeme stoupat se zátěží.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.