Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Obyčejné výpady a kliky už vám nestačí? Vyzkoušejte je v páru

  12:00aktualizováno  12:00
Dřepy, výpady a kliky jsou velmi účinné cviky, ale snadno se stane, že vás omrzí, nebo získáte pocit, že už vám nestačí. Ve třetím dílu našeho seriálu "Tělo na tělo" představí trenér Jiří Nečásek několik tipů, jak je možné si cvičení ztížit a také zpříjemnit. Postačí jen přizvat si partnera.

Videoseriál “Tělo na tělo” představuje v každém dílu pět cviků. Začínali jsme jednoduššími, například kombinací leh-sedu a tricepsového kliku (více čtěte zde). Ve druhém dílu už jsme se více zaměřili na výdrž a udržení stability (více zde).

Tentokrát nám Jiří Nečásek, spoluautor cvičebního programu Hardcore tréninky, ukáže, jak si při cvičení ve dvou můžete ztížit váš trénink a několik cviků ještě více zdokonalit.

Klik ve stojce v kombinaci s předpažováním.

1. Klik ve stojce, předpažování

Žena klikuje ve stojce, muž ji drží za kotníky a vytahuje za nohy vzhůru, posiluje tak ramena. Ideální bude, když muž začne s pokrčenými pažemi, což je lehčí varianta, později je může natáhnout.

2. Vysoká kolena, rychlé nohy

Vysoká kolena a rychlé nohy značně zvýší vaší tepovou frekvenci.

Kombinace na zvýšení tepové frekvence. Jeden z partnerů zvedá kolena k hrudníku, druhý zatím rychle dupe nohama. Po uplynutí daného času si cviky prohodí. Nasadíte-li dostatečnou rychlost a intenzitu, procvičíte především stehna a hýždě.

3. Sériový klik

Sériový klik vyzkoušejte, pokud vám už běžné provedení kliků nestačí.

Pro oba partnery je tato varianta značně těžší než klik, jaký jste znali dosud. Cvičící jsou za sebou, člověk klikující vzadu zvedá i část hmotnosti druhého partnera, který je nohama opřený o jeho ramena. Žena by měla klikovat vepředu. Pro ni je cvik těžší v tom, že má nohy nahoře a ne na podložce.

4. Výpady se zastavením

Výpady a dřepy se dají ztížit zastavením. Správné načasování zajistí...

Výpady a dřepy se dají ztížit zastavením. Na pomoc si vezměte třeba míč, který si přehazujte. Jeden partner je ve dřepu, druhý ve výpadu. Každý musí v krajní pozici vydržet, než mu přiletí míč od partnera. Svaly se ve výdrži takzvaně předunaví, proto je pak cvičení efektivnější.

5. Křížové překlápění nohou

Křížovým překlápěním nohou posílíte celé břišní svalstvo.

Oba partneři sedí zadky vedle sebe, drží se rukama a zároveň překlápějí nohy z jedné strany na druhou tak, že se nohama ve vzduchu navzájem vyhýbají. Výsledkem je posílené celé břicho a také lepší schopnost udržet rovnováhu.

V dalším dílu seriálu “Tělo na tělo” budeme opět zvyšovat obtížnost. Zdokonalíme například leh-sedy, mrtvý tah a budeme stoupat se zátěží.

Autor:


Témata: cvičení


Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Není radno podceňovat obsah vaší kabelky. Může vás zachránit před spálením nebo...
Deset věcí, které by nám v létě neměly chybět v kabelce

Dámská kabelka je jako truhlice s pokladem. Vejde se do ní tolik věcí, že se občas nestačíme divit. Vedle nezbytností, jako jsou peněženka či klíče, by v ní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
UKÁZKA Z KNIHY: Ženy by teď měly muže podržet, tvrdí psycholog Zimbardo

„Na rozdíl od žen a jejich emancipačních hnutí se muži nikdy nezformovali, aby zaktualizovali svou roli ve společnosti,“ píše psycholog Philip Zimbardo ve své...  celý článek

Zuzana Hejnová
Na první dítě nechci čekat do čtyřiceti, říká Zuzana Hejnová

Ve svých třiceti letech má před sebou srpnové mistrovství světa v Londýně, příští rok by ještě chtěla zkusit mistrovství Evropy, dál už se ve své kariéře moc...  celý článek

(Ilustrační foto)
Zmírnit bolesti při menstruaci umí heřmánek, teplo i endorfiny

Asi to znáte. Bolest v podbřišku přichází obvykle v prvních dnech cyklu a může se zdržet pár hodin nebo i pár dnů. Každopádně nám běžný život moc neulehčí....  celý článek

Další z rubriky

záda bolest zad
Bolesti zad mají mnoho příčin. Pozor na stres i časté sezení

Bolí mě záda! S touto stížností přichází do ordinací lékařů až třetina pacientů. Mnoho lidí však jen tiše trpí, protože bolest prostě vnímají jako nutné zlo,...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sedm způsobů, jak zastavit depresi hned na začátku

Déletrvající smutek, splín a negativita se mohou snadno zvrtnout v nepříjemné psychické onemocnění známé jako deprese. Existuje několik typů této nemoci a ty...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co se stane, když začnete pít dostatek vody. Zlepší se vám paměť i síla

Voda je pro lidský organismus nesmírně důležitá. Když si budete dopřávat dostatek tekutin, můžete se těšit na zlepšení duševního i fyzického zdraví.  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Snesou vaše zuby bělicí pásky? Na plomby a citlivé zuby opatrně
Snesou vaše zuby bělicí pásky? Na plomby a citlivé zuby opatrně

Závidíme všem, kteří dostali do vínku zářivě bílé zuby. My ostatní jsme odkázaní na specializované zubní ordinace nebo různé kosmetické vychytávky. Třeba na běl... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.