Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sedm typů cvičení pro lenochy, které prospívají zdraví

aktualizováno 
Možná už jste unavení, zlenivělí a nechce se vám potit v posilovně. Pokud ale chcete alespoň něco udělat pro své tělo, poradíme vám pohybovou aktivitu, při které se moc nenadřete. A přitom prospěje vašemu zdraví.

Nemusíte se hned potit v posilovně, zdraví prospěšné je i cvičení doma. Zkuste jógu, protahování nebo meditaci. | foto: Profimedia.cz

Pokud si pod každým cvičením představíte upocené intenzivní kardio cvičení, zvedání těžkých činek a nepříjemné čůrky potu stékající po vaší tváři, zpozorněte. Ani příjemná odpolední letargie v poloze vleže před televizí se nemusí nutně vylučovat s nějakou pohybovou aktivitou, která prospěje vašemu zdraví.

Cvičit se totiž dá i příjemněji, v pomalejším rytmu, kdy posloucháte své tělo a cítíte se báječně, jelikož jste i v tomto apatickém stavu, který občas přepadne každého z nás, dokázali udělat něco pro své tělo.

Takže se pohodlně usaďte a vyzkoušejte sedm jednoduchých cvičebních možností, i když se vám nechce moc hýbat.

Protahování

Začněte tím úplně nejjednodušším a nevstávejte vůbec. Věřte tomu, nebo ne, ale podle některých odborníků na fitness je každodenní protahování pro tělo stejně důležité jako pravidelné cvičení. Strečink je kombinací mnoha pohybů a dokáže zvýšit vaši ohebnost.

„Pomáhá zvyšovat průtok krve do svalů, čímž je trošku probudí a vy se nebudete cítit tak lenivě a unaveně,“ píše server Huffingtonpost.

Ať už ráno po probuzení v posteli nebo odpoledne či večer na gauči, snažte si každý den vyhradit trochu času na pečlivé protažení každé svalové skupiny jemnými, ale dynamickými protahovacími pohyby.

Využijte reklamu při seriálu

Sledujete svůj oblíbený seriál a nemůžete se dočkat reklamy, abyste si skočila do kuchyně pro něco dobrého? Co raději tuto reklamní přestávku využít na nějaké rychlocvičení, které vás osvěží a pomůže ke zdokonalení vaší postavy. 

Jednotlivé reklamy jsou obvykle krátké, takže zkuste třeba v průběhu prvního reklamního spotu dřepovat, při druhém dělat sedy lehy a při třetím vydržet v pozici prkno. Posilovací cvičení tak máte hotové za pět minut a navíc vám reklama rychle uteče.

„Pokud trochu síly najdete, tak před televizí dělejte kliky, sedy-lehy nebo alespoň poskakujte na rehabilitačním balonu,“ doporučuje také trenérka Markéta Brožová z fitness pro ženy Contours.

Vyzkoušejte některé pozice z restorativní jógy

Jogínských pozic je velké množství, některé jsou jednoduché, jiné obtížnější a pro začátečníky nevhodné. Některé pozice z takzvané restorativní jógy však zvládnete i sama doma, stačí se jen přesunout z gauče na podlahu. 

Restorativní jóga pozvedá běžné protahování na vyšší úroveň a zaměřuje se přitom na konkrétní svalové skupiny, které můžete vinit z toho, že máte lenivou náladu.

Zkuste pozice, které uvolní napnuté šlachy, sníží tlak v dolní části zad, otevřou kyčle a zvýší přísun krve do mozku. Abyste z každé pozice získala co největší užitek, snažte se v ní vydržet pár minut a pomalu dýchejte a uvolněte své svaly.

Projděte se po schodech

Pokud se vám zrovna nechce jít do posilovny a potit se tam na běžeckém pásu, ani vyběhnout ven na pár koleček do parku, zkuste si takové menší aerobní cvičení v pohodlí svého domova.

Stanovte si, že každé půlhodinové lenošení na pohovce proložíte svižnou chůzí třikrát nahoru a dolů po schodech v domě. Nejspíš vám to zabere jen minutku nebo dvě, ale budete mít dobrý pocit, že jste pro sebe něco udělala.

Pusťte se do úklidu

Pokud jste ochotná se trochu pohybovat po domě, zabijte dvě mouchy jednou ranou a trochu si doma pokliďte. Popadněte koště nebo vysavač, do uší si pusťte svou oblíbenou hudbu a při utírání prachu nebo vytírání podlahy si můžete vesele poskakovat do rytmu.

Vyberte si cvičení podle postavy

Do letních prázdnin už zbývá jen pár týdnů a vy se bojíte, jak bude vaše břicho...

Vysáváním můžete spálit až 123 kalorií a přibližně stejně tolik spálíte při běžném úklidu, který zahrnuje zametání a utírání prachu. Navíc je o mnoho příjemnější natáhnout se konečně na ten gauč, když je doma krásně naklizeno.

Také trenérka Markéta Brožová souhlasí s tím, že se dá úklid domácnosti počítat jako cvičení.

„Dříve dokonce bývala domácnost nejlepší posilovna. V dnešní době nám však péči o rodinný krb usnadňuje spousta automatických přístrojů. I když úklidem, praním, věšením prádla, mytím oken, ale i procházkami cvičíme méně než naše babičky, pořád se to počítá. Například 45 minutami úklidu v koupelně spálíme přes 80 kalorií. Hodina vytírání nás ´stojí´ více než 100 kalorií,“ vysvětlila Brožová.

Jděte na procházku

K této velice zdraví prospěšné činnosti nepotřebujete vyvinout takřka žádnou námahu, stačí si jen obout pohodlné boty a vyrazit na chvíli ven z domu. Můžete se jen tak projít po sousedství a pokud máte psa, vezměte ho samozřejmě sebou.

Toto lehké kardiovaskulární cvičení prospěje vašemu fyzickému i duševnímu zdraví. Pokud vás pomalá chůze trochu nudí, pusťte si k ní do sluchátek hudbu a procházejte se svižně do rytmu.

Meditujte

Jestliže se opravdu nemůžete po náročném dni donutit k žádnému pohybu a nechce se vám z extra pohodlné pozice vsedě nebo vleže ani pohnout, stále ještě můžete procvičovat alespoň svou mysl.

Podle trenérky Brožové meditace pomáhá zklidnit nejen hlavu, ale také tělo. „Říká se, že pokud nejste ve stresu, měli byste meditovat půl hodiny denně. Pokud vůbec nic nestíháte, měla by to být hodina,“ radí trenérka.

Lepší kondice

Udržujte se v kondici a získejte tu správnou fyzičku. Na Raketa.cz naleznete velké množství slev na různé druhy cvičení.

V dnešní době se víc než dřív mluví o nutnosti propojení fyzické a psychické složky člověka. Když se uklidníme, snížíme napětí i v těle. Způsob meditace si může každý zvolit sám podle toho, co upřednostňuje.

„Pro někoho je to pár minut před spaním, kdy si v hlavě promítne zážitky uplynulého dne a poděkuje za ně, někdo upřednostňuje modlitbu, což je také forma meditace, a lze například využít i východních učení a cvičit jógu,“ dodala trenérka Markéta Brožová.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Sedm jednoduchých způsobů, jak si o pár let prodloužit život

Cesta k dlouhému a zdravému životu nemusí být kupodivu ani moc náročná. Někdy postačí jen několik malých, jednoduchých změn ve vašem životním stylu. A nebojte...  celý článek

Křehký koláč s cuketou a mrkví
Cuketa v hlavní roli. Nenápadná Popelka může být v kuchyni královnou

V našich zahrádkách je jako doma, protože je nenáročná na pěstování a šikovná kuchařka ji umí zakomponovat opravdu do každého jídla. Cuketa ovšem není jen...  celý článek

Bridget Malcolmová
Lidé očekávají, že modelka bude hloupá mrcha, říká Bridget Malcolmová

Pětadvacetiletý andílek Victoria’s Secret Bridget Malcolmová má prý dost zažitých stereotypů, které se týkají modelek. Irituje ji, že si o modelkách lidé...  celý článek

Zuzana Hejnová
Na první dítě nechci čekat do čtyřiceti, říká Zuzana Hejnová

Ve svých třiceti letech má před sebou srpnové mistrovství světa v Londýně, příští rok by ještě chtěla zkusit mistrovství Evropy, dál už se ve své kariéře moc...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Muži své emoce ignorují, ženy se v nich ztrácejí, tvrdí odborníci

Vztahy stojí na emocích. Neschopnost je projevovat znamená problém navázat i udržet vztah. Kdo by v přítomnosti ledové kostky roztál? Někdo vztahy sice...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

Ilustrační fotografie
Může nás lenost zabít? Vědci říkají, že ano

Zdravé je sportovat několikrát týdně, říkají experti, a přesto se dvě třetiny Čechů nehýbou skoro vůbec. Jak je možné, že jejich těla fungují a nerozpadají se?  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Snesou vaše zuby bělicí pásky? Na plomby a citlivé zuby opatrně
Snesou vaše zuby bělicí pásky? Na plomby a citlivé zuby opatrně

Závidíme všem, kteří dostali do vínku zářivě bílé zuby. My ostatní jsme odkázaní na specializované zubní ordinace nebo různé kosmetické vychytávky. Třeba na běl... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.