Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Víc než módní trend. Cvič, dokud ti není na umření, radí „health goth“

  0:30aktualizováno  0:30
Temnota, vztek, fetišistické prvky, nadšení pro sport a vyvážená strava, to všechno jde překvapivě dobře dohromady. Může za to žhavý trend „health goth“, který ukazuje, že ve fitku to může vypadat i jinak, než jsme zvyklí. A že zdravý životní styl se hodí pro všechny - dokonce i pro gotiky.

Modelka Karlie Klossová na přehlídce kolekce Alexander Wang x H&M, která definovala trend health goth | foto: Profimedia.cz

Představte si běžné fitness centrum plné pobledlých, potetovaných, černovlasých lidí v okovaných botách, oblečení z černé síťoviny nebo v dresech s odvážnými prostřihy. Ze sluchátek jim nevyřvává Taylor Swiftová, ale death metal, temná industriální hudba nebo staří dobří Nine Inch Nails. A nikdo, ale opravdu nikdo se neusmívá.

Fotogalerie

Takhle nějak to vypadá, když se v posilovně sejdou zastánci hnutí přezdívaného „health goth“, které se ve Spojených státech – a nejen tam – z okrajového trendu postupně stává mainstreamovou záležitostí, na kterou má názor snad každý, kdo se zajímá o módu, cvičení, zdravé stravování a vůbec cvičení otázky životního stylu.

Temnota jako motivace

To všechno k danému hnutí patří. Spojuje v sobě totiž elementy takzvané gotické subkultury, která má charakteristický styl (převažující černá barva a hodně fetišistických prvků) i náhled na život (pesimistický a temný) s nadšením pro fitness a nutričně vyváženou stravu.

Zní to jako paradox, ale podle portlandských muzikantů Mikea Grabarka a Jeremyho Scotta do sebe vše zapadá. Zakladatelé facebookové stránky Health Goth, která celou vlnu odstartovala, mají za to, že fitka by už neměla být vyhrazená jen pro určitou komunitu a že by se měla otevřít i subkulturám.

Pohrdají návštěvníky posiloven, kteří se chodí jen okukovat v zrcadle a poslouchají u toho veselé disco písničky. O nejlepší motivaci se podle nich postará to negativní, ať už je to vlastní vztek nebo třeba hudba, která v sobě má zdravou dávku agrese.

Hudební producent Johnny Love, který patří mezi největší propagátory trendu, jde ještě dál – svým následovníkům radí, aby k cvičení přistupovali svědomitě a byli sami k sobě tvrdí. „Cvič, dokud ti není na umření,“ nabádá je v pamfletu, který překřtil na „Fitness bibli pro příznivce health goth.“ A dodává, že je třeba se takříkajíc zničit: kdyby jen proto, abychom vypadali sexy v koženém postroji.

Tričko, NVRMND

Tričko, NVRMND

Plavky, Motel

Plavky, Motel

Tričko, Diesel

Tričko, Diesel

Móda podle Matrixu

Fetišistické módní prvky k trendu neodmyslitelně patří, ale čím větší skupinu lidí zasahuje, tím méně přísný je dress code. Podle britské Marie Claire k němu patří „dlouhé mikiny, síťovina, látky s mokrým efektem i doplňky z plexiskla. Ve středu pozornosti je černá, ale můžete přidat i stříbrné a bílé detaily, které se postarají o futuristický nádech.“

V kombinaci temného novogotického vzhledu a pohodlného sportovního oblékání si podle magazínu to svoje může najít každý, kdo se zajímá o nejžhavější trendy v módě. „Do svého každodenního stylu můžete zapojit třeba tenisky s moderní technologií, metalický make-up či trička s panely ze síťoviny.“

Návrhář Alexander Wang a rapperka Missy Elliot

Návrhář Alexander Wang a rapperka Missy Elliot

Deola Sagoe, kolekce jaro - léto 2015

Deola Sagoe, kolekce jaro - léto 2015

Model Stephen James

Model Stephen James

Pro inspiraci se podívejte na filmovou trilogii Matrix nebo na typický styl módních návrhářů Nasira Mazhara, Ricka Owense a Alexandera Wanga. Třetí jmenovaný patří mezi největší „zvířata“ současné módy, trefuje se totiž přesně do toho, co spotřebitelé chtějí: tvoří praktickou, funkční a trochu temnou atletickou módu, která je zároveň dost luxusní a sexy, abyste v ní mohli vyrazit i na večírek. Klasický příklad? Jeho loňská kolekce pro řetězec H&M.

Právě „háemko“ i další běžně dostupné značky dokážou uspokojit potřebu těch, pro které se hnutí health goth skutečně stalo životním stylem, ale i těch, kdo si od něj jen půjčují nápady. Klasikou už je provokativní newyorská značka Hood by Air, vhodné kousky se najdou i u firem adidas a Nike. Na obtíž nejsou ani doplňky inspirované punkem nebo fetišistickou a BDSM subkulturou.

Nasir Mazhar, kolekce podzim - zima 2014

Nasir Mazhar, kolekce podzim - zima 2014

Alexander Wang, kolekce podzim - zima 2014

Alexander Wang, kolekce podzim - zima 2014

Alexander Wang x H&M, podzim - zima 2014

Alexander Wang x H&M, podzim - zima 2014







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.