Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Chodí váš partner na kosmetiku?

aktualizováno 
Pečuje váš partner o svou pleť? Nemusí být nutně zženštilý a marnivý, jak by si ostatní myslely ještě před pár lety. Dnes jde zřejmě o nezbytnou součást image moderního muže.

David Bílek – muž roku 2006 | foto: Aleš Kartal

Přes poměrně konzervativní přístup k zevnějšku její výhody prý oceňují i čeští muži. Dávají si pravidelně čistit pleť, dopřávají si masáže a nepohrdnou ani pleťovou maskou.

"Jsme tradičně velmi konzervativní národ a přístup většiny mužů je poměrně rezervovaný. Pro některé muže je odstrašující už samotný pojem mužská kosmetika. Spousta mužů ale již pravidelně dochází na kosmetické ošetření pleti. V tomto směru velmi rychle doháníme Západ," řekl předseda Asociace vizážistů a stylistů Petr Lukeš.

K nejčastějším zákazníkům kosmetických salonů patří prý úspěšní manažeři, nebo to jsou muži, které jejich tvář "živí". Spíše než líčení a kosmetické úpravy je zajímá regenerace a osvěžení pleti. "Dávají si korigovat pleť tak, aby vypadali dobře. Zdravá image patří k jejich profesi," uvedl Lukeš.

K běžnému servisu pro pány v kosmetických salonech patří kromě tradičního holení nebo manikúry třeba peeling, úprava a barvení obočí, nebo balzamové zábaly na ruce. Líčení však čeští muži požadují jen výjimečně.

"Dopřávají si to zpravidla jen lidé, pro které je kosmetika nezbytnou součástí profese. Je to výstup na kameru, fotografování a podobně," vysvětlil Lukeš.

Podle pražského stylisty Káji Pavlíčka si stále víc Čechů chce gelovat vlasy, pilovat nehty, pudrovat tváře a čistit pleť. "Je to ale většinou mladá generace, které tento styl života přijde normální. Musí však na to
mít," řekl. Upozornil, že kvalitní pánská kosmetika přijde měsíčně zhruba na 5000 korun.

Na rozdíl od dámského líčení, jež využívá dekorativní prvky, je pánské líčení spíše o potlačení nedostatků.

"Jde hlavně o korekci, zakrytí něčeho, co na pleti nechceme mít. Používají se korektory pro zmenšení kruhů pod očima po probdělé noci nebo pro zakrytí pupínků a skvrn. Existuje však i speciální pánský make-up. V pánské kosmetice se nicméně neobjevují barvy a přípravky na zvýraznění vizáže. Pudr nebo řasenka patří spíše do profesionálního líčení," uvedl vizážista.

Kosmetický průmysl už nabízí mužům i přípravky na oddalování stárnutí pleti. Na trhu jsou třeba pánské hydratační nebo oční krémy. V Česku se zatím prý moc neujaly. "Ve světě tento trend je. Čeští muži se ale zjevně zatím bojí stárnutí méně než ženy a velký zájem o tyto produkty není," řekl Lukeš.

Muži, kteří si kosmetickou péči dopřávají, neřeší podle Lukeše většinou žádné komplexy nebo vady pleti.

"Chodí především proto, že o sebe dbají a chtějí svou image posunout dál." Jsou prý sebevědomí a vědí co chtějí.

Žádný ostych z návštěvy kosmetiček prý nemají. Touha po kráse ovšem žene muže nejen do kosmetických salonů ale i do ordinací plastických a estetických chirurgů. Požadují odsávání tuku, úpravu nosu, vyhlazení vrásek nebo transplantaci vlasů. Dokonalý vzhled je totiž stále více vizitkou úspěšného muže.

Autor:




Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Pubertální dcera se chová, jako by se jí netýkala menstruace

Moje dcera se chová, jako by neměla žádnou menstruaci a vůbec se jí to netýkalo. Když se snažím zavést na to hovor, otočí hlavu a ignoruje mě. Čtenářka Ina...  celý článek

Nicole Kidmanová (Beverly Hills, 6. února 2017)
Nechci tajit svůj věk, jsem na něj pyšná, říká padesátnice Kidmanová

Herečka Nicole Kidmanová letos oslavila padesátku. Za svůj věk se nestydí a na rozdíl od jiných hereček na rovinu říká, kolik je jí doopravdy let. Je prý...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Zakladatel společnosti Scio Ondřej Šteffl
Ondřej Šteffl: Svět bude potřebovat lidi, kteří se umějí a chtějí učit

Umět se učit, kritické myšlení, kreativita, flexibilita, ale i empatie a laskavost – to jsou klíčové dovednosti ideálního pracovníka příštích let. Alespoň to...  celý článek

Ilustrační fotografie
Osm fyzických příznaků úzkosti. Bušení srdce, teplota i brnění nohou

Projevy úzkosti mohou být velmi pestré. Od klasických jako neklid, bušení srdce, motání hlavy nebo třes rukou až po ty méně obvyklé, které leckdy překvapí.  celý článek

Další z rubriky

Make-up ve stylu Disneyho snímku Zloba – Královna černé magie.
Vizážistka kreslí na obličej pohádkové bytosti z Disneyho filmů

Lví král, Kráska a zvíře nebo Královna Zloba, to jsou tváře, které si dokáže namalovat umělkyně z Irska. S make-up umí doslova zázraky.   celý článek

Masáže ajurvéda
Léčivá bylinná masáž s čerstvým kokosem je prevencí proti stresu

Jen málokdo odolá vůni a chuti kokosu, která neodmyslitelně patří k létu, sluníčku a relaxaci. Palmové plody se však mohou pochlubit i dalšími vlastnostmi,...  celý článek

Spreje ve formě jemné mlhy bez přehnané parfemace jsou na léto nejlepší volbou.
Osvěžující vody ve spreji zchladí a hydratují, ale nevydrží moc dlouho

Hydratační mlha je malý zázrak, který je účinnou vzpruhou pro sluncem unavenou pokožku. Na trhu je celá řada přípravků, které slibují, že pleť zklidní, Jak...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej
Nejen sluncem políbená. Bronzer zeštíhlí a vymodeluje obličej

Bronzer není jen pro ty, kterým se sluneční paprsky úspěšně vyhýbají. Kromě expresního opálení vám tohle jedinečné líčidlo pomůže zeštíhlit a vymodelovat tvář. ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.