Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Celebrity pro módní značky. Je to pouze marketing, nebo něco umí?

  9:34
Jedním ze způsobů, jak propagovat módní značku, je spojit ji se jménem celebrity. Nikoli jako tvář, ale i jako autora. Opravdu dokáže známá osobnost bez špetky oděvní praxe vytvořit skvělou kolekci? Poodkryli jsme zákulisí módního marketingu.
Ukázka z Madonniny kolekce pro H&M.

Ukázka z Madonniny kolekce pro H&M. | foto: Archiv H&M

Obrovský boom s kolekcí navrženou pod kreativním dohledem světoznámé celebrity rozpoutal před několika lety například módní řetězec H&M spojením s Madonnou.

Na českém trhu vidíme podobný vzorec u značky pietro filipi. Ti i letos opakují vstup na trh s kolekcí navrženou herečkou Annou Geislerovou. Letos poprvé navrhuje i zpěvačka Ewa Farna, která vytvořila mladistvou řadu pro značku Kenvelo.

Rozhodnutí, zda celebrita bude danou kolekci na trh uvádět jako její tvář nebo jako designér, většinou ovlivňuje velikost a síla značky. Varianta tvář konkrétního produktu funguje dobře u předních a nadnárodních značek, které si to mohou dovolit.

Menší značky, známé pouze na lokálním trhu, potřebují něco víc. Oživení zevnitř. Tento názor sdílí i hlavní designér společnosti Kenvelo Stefano Valori: "Byl by obrovský rozdíl, kdybychom Ewu použili jako tvář například pro kolekci podzim - zima. Nebyla by to taková vzpruha pro značku jako v případě, kdy si osobnost, s níž se mnoho lidí identifikuje, sama kolekci vytváří."

Valori také uvádí, že si Kenvelo pochopitelně nemůže dovolit osobnost, která je na takové výši, aby mohla pokrýt celý prodejní trh, jak tomu bylo například v případě spolupráce řetězce H&M a Madonny. Proto značka Kenvelo zvolila pro český trh českou celebritu a v dalších zemích, kde se značka prodává, pak bude vybraná jiná lokální celebrita.

Volba osobnosti má svá pravidla

Výběr celebrity je velmi citlivá záležitost. Stylem, vkusem, životním stylem a celkovou osobností musí se značkou souznít a zapadnout do její filozofie.

Kromě toho, že se musí trefit do vkusu stávajících zákazníků, kteří danou značku kupují, má také přitáhnout zákazníky nové, kteří budou chtít následovat styl celebrity.

Podle odborníků na oděvní marketing spíše zákaznici koupí to, co celebrita "navrhne", než to, co jen doporučí.

Jak vzniká kolekce od celebrity?

Návrhář už má většinou představu kolekce v hlavě. Ví, jaká vybraná celebrita je, jak se obléká. Tuto představu pak spolu konzultují a hledají kompromisy.

"Většinou je to tak, že ze strany módní firmy přicházejí návrhy a celebrita řekne toto ano nebo ne. Takto začaly vznikat první vzorky, které znovu připomínkovala Ewa. Připomínky a nápady jsem pak do vzorků zapracoval, eventuálně se škrtlo, co se Ewě nelíbilo. Na základě toho vznikly druhé vzorky včetně zkoušky a případně se doladily poslední detaily," popisuje spolupráci s českou zpěvačkou Stefano Valori.

Za takovýto typ spolupráce je celebrita ohodnocena předem dohodnutým honorářem. Zpravidla větším, než je finanční odměna designéra.

Autor: , pro iDNES.cz
  • Nejčtenější

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

20. dubna 2024

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě...

Sexy, průhledné i s rozparkem. Šaty pomsty zvedají slavným ženám sebevědomí

24. dubna 2024

Co udělá žena, když se jí nedaří nebo ji zradí muž? Změní účes nebo si pořídí nové šaty. Róby,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

25. dubna 2024

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií....

Mladá maminka se proměnila k nepoznání, vsadila na jiný životní styl

24. dubna 2024

Devětadvacetiletá Indya Agosová z Texasu vážila sto sedmnáct kilo, když se rozhodla pro životní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Příběh Miloše: Mám podezření, že třetí dítě není moje, manželka to popírá

22. dubna 2024

Rodina pro mě byla vždycky na prvním místě. Moje žena si ani nedovede představit, jak je...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

25. dubna 2024  8:18

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit....

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

25. dubna 2024

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií....

Život s nemocí ALS. Prvním příznakem bylo mluvení nosem, vzpomíná Josef

25. dubna 2024

Ještě před pár lety pracoval třiapadesátiletý Josef v telekomunikační společnosti jako vedoucí...

Krásu dnes určuje Instagram, za nás byly úpravy tabu, říká Taťána Kuchařová

25. dubna 2024

Premium Před osmnácti lety jí posadili na hlavu ikonickou modrou korunku, letos její triumf v soutěži Miss...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...