Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Celebrity pro módní značky. Je to pouze marketing, nebo něco umí?

  9:34aktualizováno  9:34
Jedním ze způsobů, jak propagovat módní značku, je spojit ji se jménem celebrity. Nikoli jako tvář, ale i jako autora. Opravdu dokáže známá osobnost bez špetky oděvní praxe vytvořit skvělou kolekci? Poodkryli jsme zákulisí módního marketingu.

Ukázka z Madonniny kolekce pro H&M. | foto: Archiv H&M

Obrovský boom s kolekcí navrženou pod kreativním dohledem světoznámé celebrity rozpoutal před několika lety například módní řetězec H&M spojením s Madonnou.

Fotogalerie

Na českém trhu vidíme podobný vzorec u značky pietro filipi. Ti i letos opakují vstup na trh s kolekcí navrženou herečkou Annou Geislerovou. Letos poprvé navrhuje i zpěvačka Ewa Farna, která vytvořila mladistvou řadu pro značku Kenvelo.

Rozhodnutí, zda celebrita bude danou kolekci na trh uvádět jako její tvář nebo jako designér, většinou ovlivňuje velikost a síla značky. Varianta tvář konkrétního produktu funguje dobře u předních a nadnárodních značek, které si to mohou dovolit.

Menší značky, známé pouze na lokálním trhu, potřebují něco víc. Oživení zevnitř. Tento názor sdílí i hlavní designér společnosti Kenvelo Stefano Valori: "Byl by obrovský rozdíl, kdybychom Ewu použili jako tvář například pro kolekci podzim - zima. Nebyla by to taková vzpruha pro značku jako v případě, kdy si osobnost, s níž se mnoho lidí identifikuje, sama kolekci vytváří."

Valori také uvádí, že si Kenvelo pochopitelně nemůže dovolit osobnost, která je na takové výši, aby mohla pokrýt celý prodejní trh, jak tomu bylo například v případě spolupráce řetězce H&M a Madonny. Proto značka Kenvelo zvolila pro český trh českou celebritu a v dalších zemích, kde se značka prodává, pak bude vybraná jiná lokální celebrita.

Volba osobnosti má svá pravidla

Výběr celebrity je velmi citlivá záležitost. Stylem, vkusem, životním stylem a celkovou osobností musí se značkou souznít a zapadnout do její filozofie.

Kromě toho, že se musí trefit do vkusu stávajících zákazníků, kteří danou značku kupují, má také přitáhnout zákazníky nové, kteří budou chtít následovat styl celebrity.

Podle odborníků na oděvní marketing spíše zákaznici koupí to, co celebrita "navrhne", než to, co jen doporučí.

Jak vzniká kolekce od celebrity?

Návrhář už má většinou představu kolekce v hlavě. Ví, jaká vybraná celebrita je, jak se obléká. Tuto představu pak spolu konzultují a hledají kompromisy.

"Většinou je to tak, že ze strany módní firmy přicházejí návrhy a celebrita řekne toto ano nebo ne. Takto začaly vznikat první vzorky, které znovu připomínkovala Ewa. Připomínky a nápady jsem pak do vzorků zapracoval, eventuálně se škrtlo, co se Ewě nelíbilo. Na základě toho vznikly druhé vzorky včetně zkoušky a případně se doladily poslední detaily," popisuje spolupráci s českou zpěvačkou Stefano Valori.

Za takovýto typ spolupráce je celebrita ohodnocena předem dohodnutým honorářem. Zpravidla větším, než je finanční odměna designéra.

Autor: pro iDNES.cz




Nejčtenější

Herečka Emma Stone na zahajovacím ceremoniálu MFF v Benátkách
Emma Stone: Jsem známá a můj hlas má sílu, nesmím se bát vyjádřit názor

Herečka Emma Stone (28) cítí potřebu nahlas říkat, co si myslí, protože může díky své popularitě ovlivnit víc lidí než běžný člověk. Zatímco ještě nedávno měla...  celý článek

Ilustrační fotografie
Aktovka musí sedět přesně, těm na kolečkách se vyhněte, řekla odbornice

Nemoci pohybového aparátu v posledních letech trápí stále více školáků. Důvodem je i špatný výběr školní brašny. "Správná taška by měla na dětských zádech...  celý článek

Nafukovací lehátko ve tvaru plameňáka je "must-have" sezony.
Plameňáci ovládli léto, ale ikonami jsou už šedesát let

Luxusní šaty a šperky, obyčejná trička z řetězců, neonové lampy a nafukovací lehátka mají letos jedno společné. Vládnou jim plameňáci. Kýčovití, přesto...  celý článek

MOJE ROZMARNÉ LÉTO
Moje rozmarné léto: Hlasujte, posílejte a soutěžte o ceny za tisíce

Moje rozmarné léto je téma fotosoutěže, kam můžete celé prázdniny posílat své aktuální fotografie. Soutěžit můžete v některém z osmi kol, z nichž vítězové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Mirky: Syn bude otcem, ale dítě nejspíš není jeho

Tak jsem se dočkala, budu babičkou. Mám skvělou snachu, bezvadného syna a další důvod k radosti je na cestě. Jenže snacha se mi přiznala, že dítě možná nebude...  celý článek

Další z rubriky

Tak jaké to budou dnes? Barevné ponožky se dají skvěle kombinovat s různými...
Fenomén barevných ponožek. Potrpí si na ně více muži, nebo ženy?

Na ulicích je potkáváme čím dál častěji. Jsou nepřehlédnutelné a i jednolitý outfit promění v zajímavou podívanou. Milují je ženy, ale své místo si spolehlivě...  celý článek

Magazín Vogue je ikonou mezi dámskými magazíny.
Magazín Vogue udává trendy už 125 let. Nyní ho ohrožují sociální sítě

Magazín plný luxusu, který si zamilovaly ženy po celém světě, odstartoval kariéru mnoha topmodelek a návrhářů. A přestože je Vogue stále prestižní titul, ubývá...  celý článek

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní...
Modelky představily nejnovější kolekci návrhářky Vivienne Westwoodové

Zlatým hřebem 50. ročníku brněnského veletrhu módy Styl a Kabo se stala nedělní přehlídka Vivienne Westwoodové. Dámské a pánské modely z kolekce na podzim a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu
5 nejkontroverznějších parfémů: Opium i vůně pohřebního domu

Jedni je milují, druzí se jim vyhýbají obloukem. Jsou parfémy, které vyvolaly tak ostrou reakci, že si jiné přízvisko ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.