Ona
Britská vláda chce zakázat reklamu na sýr v dětských pořadech

Britská vláda chce zakázat reklamu na sýr v dětských pořadech | foto: MF DNES

Britské noviny vytáhly do boje za záchranu sýra

  • 11
Dejte sýru šanci, vyzvaly začátkem roku britské noviny. Zastánci sýra vytáhli do boje poté, co vešlo ve známost, že tento mléčný výrobek dostane v Británii oficiální cejch škodlivé potraviny a reklamy na něj se nebudou smět vysílat během dětských pořadů.

Podle nového vládního opatření bude muset reklama na sýry opustit všechny výhradně dětské pořady i ty, které mají velký podíl dětských diváků, jako je třeba seriál Simpsonovi.

Zákaz je součástí vládní kampaně, jejímž cílem je omezit reklamu na jídla s vysokým podílem tuku, soli nebo cukru. Kampaň vychází ze zjištění, že televizní reklama má nepřímý vliv na to, co děti jedí.

Zástupcům mléčného průmyslu se ovšem zdá divné, že regulační úřad považuje sýr za škodlivější než smažené brambůrky, cheeseburgery nebo čokoládové sušenky.

Také předseda parlamentní skupiny pro sýr Dan Rogerson označil model, na jehož základě byl sestaven seznam nevhodných potravin, za "zjednodušující".

Je nehorázné, řekl, že na tomto seznamu jsou sýry, zatímco dietní Coca-cola, která nemá naprosto žádnou výživnou hodnotu, zůstala na seznamu potravin pro děti vhodných.

,