Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Barevné oblečení pomůže zvýšit plat i popularitu, ukázal průzkum

  17:50aktualizováno  17:50
Barevné oblečení se v kanceláři moc nevidí, ale ve skutečnosti může svému nositeli přinést netušené výhody. Aspoň podle nového britského průzkumu, který ukázal, že zaměstnanci, co rádi nosí zářivé barvy, se zdají být kreativnější a schopnější. A to jim může zajistit i povýšení nebo lepší plat.

I když nosíte business dress code, může vám barevné oblečení prospět. | foto: Profimedia.cz

Anketa, kterou si objednala firma Case Station, sice ukázala, že dvacet procent britských zaměstnanců se barvám zcela vyhýbá a nosí jen černou, bílou nebo šedou, ale ti, co se barev nebojí, podle všeho vědí proč. Výrazné odstíny často nosí s jasným cílem – zapůsobit na nadřízené nebo na své klienty.

Barevná móda do kanceláře

Jeden z pěti respondentů od 18 do 34 let prý věří, že obliba výrazného oblečení přispěla k jeho povýšení; pětina lidí od 25 do 34 let dokonce tvrdí, že právě díky barevnějšímu šatníku dostali přidáno. Celá čtvrtina těch, co odpovídali, si pak myslí, že jejich osobitý styl a módní vkus obecně přispěly k tomu, aby získali práci, kterou dělají.

Odpověď je pravděpodobně třeba hledat v psychologii barev: ty zářivější nás totiž podle expertů umí rozveselit a dodat nám sebevědomí. „Zároveň mohou v okolí vyvolat pocit, že jsme kreativnější, více produktivní a že jsme rádi středem pozornosti,“ řekl deníku Telegraph Cary Cooper, profesor psychologie z Manchester Business School.

Podle jeho zkušeností na sebe barevnou psychologii – ať už záměrně, nebo nevědomě – aplikují častěji ženy. „Cítí, že jim barevné oblečení může zlepšit náladu, když se cítí nespokojené nebo jim chybí sebevědomí.“ Muži, například politici, moderátoři nebo pracovníci v marketingu, ho podle odborníka zase častěji používají k tomu, aby ovlivnili okolí.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.