Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Australská móda: méně uhlazená a ležérnější než evropská

  14:31aktualizováno  14:31
Australská móda je na první pohled nápadně odlišná od evropské nebo severoamerické; bdělým pozorováním se dají odhalit výrazné rozdíly třeba v méně uhlazeném střihu a ležérnější konstrukci spíš praktických než okázalých materiálech, viditelné uvolněnosti.

Přehlídka Sass and Bide, David Jones

Mezi kultovní australské kousky, hojně vyvážené do celého světa, patří kupříkladu lehce bizarní Ugg holiny (nošené k letním oděvům) a barevné zboží sportovní značky Billabong.

Díky klimatu a typickému outdoorovému životnímu stylu si místní nepotrpí na příliš formální oblékání. Do práce chodí v kraťasech a volných košilích, ženy se neobtěžují sešněrovanými kostýmky, ale raději volí volné sukně a lichotivé korzety nebo tílka. Dobře stavěné, surfováním otesané figury, nevystavují na odiv zbytečně provokativním způsobem a nenechají se ničím omezovat v pohybu.

Mohutně rozšířená je splývavá sukně, inspirovaná indonéským sarongem a indickým sárí. Australské ženy si také v porovnání se zbytkem světa mnohem dříve a v mnohem větší míře oblíbily kalhoty a od třicátých let minulého století jsou spolu s minisukní stálicí šatníků dámské populace.

Lisa Ho

Lisa Ho je bezpochyby jednou z nejznámějších australských módních návrhářek a její šaty nosí i celebrity opravdu zvučných jmen – byly již k vidění na Jennifer Lopez, Nicole Kidman, Carmen Electra nebo Sarah Michelle Gellar. O odívání se dizajnérka čínsko-britského původu začala zajímat poměrně brzy – prý už ve čtyřech letech, kdy inspirována šikovnou babičkou začala zkoušet šít.

Přehlídka Lisa Ho na fashion festivalu v Melbourne

Už v patnácti založila svou, dnes skutečně impozantní, sbírku vintage oblečení. Odtud byla její dráha už jasně ozářená: studia na sydneyské univerzitě, stáž u jiné značky (kterou z duše nenáviděla), skromný prodej vlastních ukázek na místních trzích, raketový úspěch u zákaznic a pak už jen postupné rozšiřování a upevňování pozice brandu.

Dnes vede Lisa více než desítku butiků po celé Austrálii a její věcičky můžete dostat ve více než 250 obchodech napříč zeměkoulí. Možná je značka jenom počátkem rodinné tradice: svou nejstarší dcerku bere Lisa pravidelně na prohlídky, a i když ta se ještě neohání jehlou, má prý také skvělý cit pro detail a estetiku.

První, co zaujme na výtvorech Lisy Ho (převážně elegantních kouscích, vhodných na speciální příležitost), je nekompromisní kvalita materiálů. Lisa si potrpí na prvotřídní látky a z těch přirozeně vychází; pěkná tkanina se rozvine sama a přímo nabízí zahalení, zvlnění, jemné třepetání.

Sass and Bide

Veleúspěšné tvůrčí duo Sass and Bide tvoří dvě přítelkyně Sarah-Jane Clark (Sass) a Heidi Middleton (Bide), které se nejdříve odpíchly na londýnském trhu v Portobello Road, odkud se později osměleny zájmem veřejnosti vrátily do rodné Austrálie a pak už byly nezastavitelné. Zanedlouho se už směly prezentovat na Fashion Weeku v Sydney, kde posbíraly nadšená hodnocení od odborníků i zákaznic. Krátce nato dobyly New York a dnes se jejich kolekce prodávají ve více než dvou desítkách krajin.

Přehlídka Sass and Bide

Nositelná avantgarda Sass and Bide si podmanila tisíce fanynek a sexy chlupaté šatičky a temný denim značky pyšně nosí ženy všech věkových kategorií. Dvojici se pořád daří přicházet s něčím novým a udržet klientelu v napětí, současně produkovat oblečení, které nese lehce rozpoznatelný rukopis alternativního brandu.

Mimco

Mate-li ráda kabelky a neznáte Mimco, máte se ještě hodně co učit! Značka, která se masově proslavila po svém účinkování v seriálu Sex ve městě, si určitě zaslouží pozornost všech milovníků originálních doplňků. Zejména kabelky značky se vyznačují výrazným charakterem a jejich nepřehlédnutelné spony vám zajistí mnoho otočení hlav v ulicích. Mimco však nevyrábí jenom brašny, ale také pozoruhodnou bižuterii a vlasové doplňky, šatky a šály, hodinky, různé pokrývky hlavy a také boty.

Kabelky Mimco

Společnost založila v roce 1996 Amanda Briskin, holka, která neměla vůbec žádné tradiční vzdělání v módní oblasti. Nechyběla ji však odvaha a jasná představa o tom, co je hezké a co by sama chtěla nosit a s pomocí příznivě nakloněných vesmírných sil vybudovala hotové impérium, které neváhá účtovat za obyčejné večerní psaníčko přes dvě stě dolarů. Všechny produkty Mimco jsou neodolatelně bohémské, přímo třaskají erotičností bez špetky laciné ordinérnosti. Brašny s typickým poznávacím znamením – oblým zapínáním připomínajícím vykulené oko, někdy osazené drahým kamínkem – jsou vesměs z měkké kůže, v energických barvách, přitažlivých obrysech a s delikátními detaily. Je v nich něco roztomile naivního a zároveň retro-sexy a ani na vteřinu by vám nenapadlo, že dizajn není navrhován odborně vyškolenou rukou.

Chytře směřovaná společnost hlásá, že vzhledem k tomu, že její výrobky tady nejsou na naplňování základních potřeb, jejich zacílení vždy bylo a bude směrem k plnění přání a tužeb. Pečlivě sleduje ty, které jsou rozmarně laděné, rády se vyparádí a ví, co může z obyčejného outfitu udělat pořádný doplněk. Za zbožím od Mimco nemusíte letět až do Austrálie – máme štěstí, že v nedalekém Londýně je hned několik dobře zásobených butiků značky.





Nejčtenější

Mozková mrtvice - ilustrační fotografie
Když udeří mrtvice, jde o čas. Jak ji poznáte?

Na mozku jsme závislí. To on rozhodne, zda si přečtete tento článek a napijete se u toho kávy. Vše probíhá automaticky. Ovšem jen do chvíle, než mozkovou tepnu...  celý článek

Billie Piperová
Piperová: Ve třiceti po mně nemůžete chtít, abych vypadala na dvacet

Britské herečky Billie Piperová (34) se dotklo, že se do ní opřeli někteří novináři kvůli vráskám. Po třicítce očekávala, že se podobným článkům vyhne. Jak...  celý článek

Jít se koupat znamenalo vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se...
OBRAZEM: Koupání před 50 lety: s nubianem, kostkovanou dekou a matračkou

Jít se koupat znamenalo ještě před půl stoletím vyjít ze vrat a k vodě urazit kus cesty. Se srolovanou kostkovanou dekou v podpaží a taškou přes rameno. V ní...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Další z rubriky

Boty na léto
Ideální obuv na léto? Baleríny ani žabky to nejsou. Mohou naopak škodit

Léto je čas, který trávíme převážně venku. V balerínách, sandálkách, ale i žabkách nebo teniskách. Všechny se nám mohou hodit. Jak si ale vybrat ty správné,...  celý článek

Crop topy jsou hitem léta.
Tři tipy jak nosit crop top. Trendy letního kousku se nemusíte bát

Odhalená kůže k létu prostě patří. A to i v případě, že postrádáte míry modelky. Zkrácená délka topu tak může být příjemným zpestřením vašeho outfitu. Zkusit...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit
Konec sejrům: 7 tipů, jak se rychle opálit

Vaše kůže připomíná eidam, pocení na ostrém slunci vás nebaví nebo na něj nemáte čas? Zapomeňte na babské rady. Olivový olej a sádlo jsou fajn, když chcete ve č... celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.