Tekutý make-up střídá novinka z Koreje. Přípravek je napuštěný v houbičce a...

Tekutý make-up střídá novinka z Koreje. Přípravek je napuštěný v houbičce a nanáší se labutěnkou. | foto: Profimedia.cz

Nová revoluce v kosmetice? Korejský hit slibuje ještě krásnější pleť

  • 26
BB, CC a DD krémy, noční masky, kosmetika s hadím jedem: většina kosmetických malých revolucí v posledních letech vzniká v jihovýchodní Asii, hlavně v Jižní Koreji. Nový trend, make-up s technologií „air cushion“, se pomalu, ale jistě dostává i k nám.

Vlastně jde o další úroveň BB krému. Ale zatímco víceúčelový přípravek, který už Asiatky používají od 80. let, obvykle kombinuje klasický make-up, hydratační krém a UV filtr, „air cushion“ má navíc vlastnosti kompaktního produktu.

Ten úplně první od jihokorejské firmy Iope se na tamním trhu objevil už v roce 2008. Jmenuje se prostě Air Cushion a jde vlastně o BB krém napuštěný ve speciální houbičce. Na pleť se nanáší pomocí labutěnky, vzniká tak lehká a rovnoměrná vrstva.

Tři v jednom? To je minimum

Výsledek je pak stejný jako u jiných multifunkčních krémů: pleť je zároveň hydratovaná, sjednocená a chráněná před sluncem. Chvíli trvalo, než si Korejky k nové textuře našly cestu, o její první úspěchy se postaral teleshopping, vysvětluje Mindži Kimová, analytička výzkumné agentury Euromonitor International.

Se svými verzemi přípravku pak přišly i další firmy a hit byl na světě. Třeba firma Iope na svém webu uvádí, že každých šest sekund se v prodá jeden klasický Air Cushion. Podle Kimové je mezi Korejkami tak populární i proto, že kryje, ale pleť příliš nezatěžuje: „To je důležité, protože léta v Jižní Koreji bývají velmi horká a vlhká zároveň.“

Přirozenost prodává

„Navíc zajišťuje přirozený vzhled a to odpovídá současným trendům,“ dodává expertka. A jsme (téměř) doma, dokonale zvládnuté „nahé“ líčení je právě teď v módě také na Západě. Proto není divu, že se technologie z Koreje, Singapuru či Hongkongu rychle rozšířila dál.

Vizážistky a kosmetické nadšenkyně ve Spojených státech i v Evropě žhavý objev hromadně objednávají z asijských e-shopů. Místní výrobci se ho zatím snaží napodobit a přizpůsobit pro západní klientelu. „Tato opravdová inovace, podobně jako BB krém v minulosti, znovu definuje zásady trhu,“ vysvětluje Françoise Lehmannová, generální ředitelka francouzské značky Lancôme.

Všechno v houbičce

Od kompaktního BB krému se vývojáři navíc odpichují při tvorbě dalších a dalších novinek. Sehnat proto už můžete primer, korektor, tvářenku, oční stíny a linky, dokonce i rtěnku, které využívají stejnou technologii.

Je dostatek důvodů pochybovat o tom, že „air cushion“ zcela vytlačí tradiční produkty, ale troufneme si předvídat, že bude patřit k hlavním kosmetickým trendům následujících sezon. A výrobci kosmetických štětců se možná budou muset přeorientovat na kvalitní houbičky a labutěnky.