Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


8 tipů, které vám pomohou zhubnout

  6:00aktualizováno  6:00
Snažíte se marně udržet své tělesné křivky pod kontrolou? Blížící se Vánoce potom znamenají pro vaší váhu další ohrožení. Vyzkoušejte osm jednoduchých tipů, které spolehlivě zlikvidují přebytečné kilogramy.
Vánoce znamenají pro většinu lidí potenciální ohrožení váhy.

Vánoce znamenají pro většinu lidí potenciální ohrožení váhy. | foto: Profimedia.cz

1. Vynechte sladké nápoje.
Jeden nealkoholický slazený nápoj obsahuje přibližně 225 kalorií, uvádí server msn. Lahev takového nápoje už obsahuje téměř tolik kalorií jako tabulka čokolády, jenže vás tolik neuspokojí. Nespasí vás ani nápoje s označením „light“. Pokud si je dopřáváte každý den, vaše tělesná váha se může zvýšit až o 37 %, jak ukazují výzkumy. Slazené nápoje mají nulový obsah živin. Čistá voda prokáže vašemu tělu mnohem větší službu.

2. Snídejte i v případě, že nemáte hlad.
Ačkoli se toto doporučení opakuje pořád dokola, většina lidí stále ještě snídani přeskakuje. Přitom je však dokázáno, že lidé, kteří se vydatně nasnídají, mají menší tendence přejídat se v průběhu dne. Při snídani byste měli zkonzumovat od 250 do 500 kalorií.

3. Používejte menší talíře a sklenice.
Pokud budete při jídle používat menší nádobí, sníte zároveň i menší porce. Výzkumy ukazují, že sníme 92 % z naservírovaného jídla nezávisle na velikosti porce. Stejně tak se na vaší váze projeví, pokud přestanete kupovat „výhodná“ obrovská balení potravin.

4. Odstraňte problematické jídlo.
Pokud víte, že máte v mrazáku velké balení zmrzliny, nejspíš na ni budete myslet tak dlouho, dokud ji nesníte. Nekupujte si zásoby problematických jídel, po nichž obvykle sáhnete, když vás „honí mlsná“. Teprve pokud je nebudete mít na dosah, nebudete v pokušení.

5. Přemýšlejte, než začnete opravdu jíst.
Představte si stupnici od jedné (máte takový hlad, že byste mohli polykat hřebíky) do deseti (jste tak přejedení, že se nemůžete ani hnout). Začněte jíst teprve tehdy, když váš hlad dosáhne stupně tři, a přestaňte, když se dostanete na stupeň sedm. Tak se vyhnete vlčímu hladu a ním spojenému přejídání.

6. Začněte jídlo polévkou, salátem či ovocem.
Pokud si dáte před hlavním jídlem předkrm, který obsahuje vlákninu nebo velké množství tekutin, sníží se váš hlad a ve finále sníte menší množství jídla. Výzkumy například dokázaly, že zelený salát s nízkotučnou zálivkou sníží objem jídla, které potom sníte, o 12 %.

7. Jezte co nejméně mimo dům.
Pokud obědváte každý den v restauraci vedle vaší kanceláře, budete mít s udržováním váhy pravděpodobně velký problém. Jídlo v restauraci má o padesát procent víc kalorií a tuku než stejné jídlo, které si připravíte doma.

8. Ničím se nerozptylujte.
Při jídle se zaměřte pouze a jen na své jídlo. Nerozptylujte se televizí, rádiem, telefonem, čtením ani žádnými jinými aktivitami. Teprve pokud se plně soustředíte na to, co jíte, dokáže váš mozek vyslat včas signál o nasycení.

Autoři:




Nejčtenější

Světlé odstíny vlasů jsou pro léto nejvhodnější.
Pět tipů, jak si v létě udržet zářivou barvu, aniž by vaše vlasy trpěly

Sluníčko i chlór dává vlasům zabrat. Nezřídka dokonce mění jejich barvu. Vyplatí se proto dopřávat kadeřím pravidelnou péči pomocí speciální kosmetiky.   celý článek

Salma Hayeková (Londýn, 5. prosince 2016)
Ve svém věku už nemusím vypadat dokonale, je to výhoda, říká Hayeková

Herečka Salma Hayeková (50) nikdy nepodléhala hollywoodským trendům a nesnažila se mučit v posilovně jen proto, že to je zrovna v kurzu. Pro svou postavu toho...  celý článek

Sport na čerstvém vzduchu a s přáteli je nejlepší způsob, jak si užít léto.
Léto v pohybu: Sportovní outfity a doplňky, kterým neodoláte

Krásné letní počasí přímo vybízí k venkovním sportovním aktivitám. Návštěvu fitness center proto odložte, až se ochladí, a prázdniny využijte ke sportům, které...  celý článek

Houbové rizoto
Rostou? Tak honem do lesa! Tyhle recepty užijete nejen na chalupě

Uklidňující procházka lesem mnohdy vyústí ve sběračskou výpravu – zejména, když máte svoje tajná místečka a vezmete si s sebou košík. Co ale s houbovou úrodou?...  celý článek

Billie Piperová
Piperová: Ve třiceti po mně nemůžete chtít, abych vypadala na dvacet

Britské herečky Billie Piperová (34) se dotklo, že se do ní opřeli někteří novináři kvůli vráskám. Po třicítce očekávala, že se podobným článkům vyhne. Jak...  celý článek

Další z rubriky

VIPARÍTA ŠAVÁSANA Lehneme si na zem čelem ke zdi a zdvihneme nohy kolmo k zemi...
Jóga a meditace chrání naše geny. I proti rakovině, dokázali vědci

Jóga je čím dál oblíbenějším a rozšířenějším způsobem kompenzace stresu v našem uspěchaném životě. Nyní vědci přišli se zjištěním, že cvičení jógy a meditace...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

(Ilustrační foto)
Nejzdravější jídelníčky světa. Po boku Japonska najdete Dánsko i Francii

Řecko, Itálie nebo Japonsko jsou svými jídelníčky známé, národy severní Evropy a západní Afriky už méně. Všechny si ale zaslouží přední příčky na seznamu zemí,...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky
Konturování krok za krokem: Dodejte svému obličeji výraznější křivky

Líčení nabízí spoustu návodů, rafinovaných tipů a triků, díky kterým můžete zásadně změnit rysy v obličeji a jednou z takových vychytávek je konturování. Pomocí... celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.